Nissan setřásl krizi díky konzervativnosti Číňanů

Veronika Skálová Veronika Skálová
12. 5. 2010 10:27
Nissan zvedl prodeje v Číně o 45 procent, ale zlepšila se i poptávka ve zbytku světa
Značka Nissan patří mezi sto nejdražších na světě.
Značka Nissan patří mezi sto nejdražších na světě. | Foto: Nissan

Tokio - Krize je za námi, lidé už zase chtějí naše auta, raduje se japonská automobilka Nissan. Její ztráta totiž v posledním čtvrtletí finančního roku, který skončil březnem, poklesla na 11,6 miliard jenů (v přepočtu 2,5 miliardy korun). Přitom před rokem za stejné období ukazovala červená čísla cifru 276,9 miliard.

Jako příčiny úspěšného snížení ztráty označila společnost ve své dnešní zprávě celosvětové oživení poptávky po autech, velký prodej v Číně, ale také snížení nákladů.

 

Zároveň se automobilka vymanila ze ztráty v provozním zisku. Ten byl za poslední čtvrtletí 82, 7 miliardy jenů, zatímco ve stejném období loňského roku vykázal člen velké japonské trojky ztrátu 230,4 miliardy jenů.

V kladných hodnotách je i celkový výsledek automobilky. Čistý zisk za loňský finanční rok dosáhl 42,4 miliardy jenů, v předchozím finančním roce byl výsledek 233,7 miliardy v minusu.

Nissan slavil v uplynulém roce úspěchy především v Číně, kde posílil o 45 procent, a v Evropě. Podle agentury Reuters je důvodem vkus obyvatel těchto kontinentů, kteří dávají tradičním vozům se spalovacím motorem přednost před stále modernějšími hybridy.

Automobilka ale není první vlaštovkou hlásící jaro na trhu s automobily. Kladné výsledky a rostoucí poptávku už oznámilo například BMW nebo Toyota.

 

Právě se děje

Další zprávy