Praha - Nejvíce domácností v Česku pravidelně nakupuje v řetězci Kaufland. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu společnosti Incoma GfK na vzorku 1000 respondentů, kteří v domácnosti nejvíce nakupují potraviny a zboží denní potřeby.
Pětku řetězců s největší návštěvností v loňském roce doplňují Tesco, Albert, Penny Market a COOP. První pětka je přitom hlavním nákupním místem pro 70 procent českých domácností.
Tento žebříček ukazuje pořadí podle oblíbenosti a věrnosti zákazníků. Není v něm zohledněna velikost průměrného nákupu v řetězci ani frekvence návštěv (nadprůměrně velké koše mají podle autorů studie například Globus či Makro, vysokou frekvenci návštěv Albert supermarket). Tím se liší od jiného žebříčku, pravidelně připravovaného také společností Incoma, který ukazuje pořadí podle objemu tržeb.
Největší část domácností v České republice - 22 procent - uvádí jako své hlavní nákupní místo Kaufland, tedy utratí tam nejvíc ze svých výdajů za potraviny a zboží denní potřeby. To odpovídá 943 tisícům z téměř 4,4 milionu domácností. Alespoň jednou měsíčně zavítá do Kauflandu přes dva miliony domácností.
Na druhém místě jsou prodejny Tesco (zahrnující jak větší hypermarketové formáty, tak supermarkety a nejmenší "convenience prodejny"). Jako hlavní nákupní místo je využívá 658 tisíc domácností (15 procent), alespoň jednou měsíčně zde nakupuje téměř 1,4 milionu domácností.
Třetí místo patří supermarketům a hypermarketům Albert společnosti Ahold. Alespoň jednou měsíčně zde nakupuje zhruba stejný počet domácností jako v Tescu (1,4 milionu, tedy 32 procent), ale jako hlavní nákupní místo je uvádí méně domácností (necelých 600 tisíc, tedy 13 procent).
Z dalších míst je zajímavá zejména pozice Lidlu - v pořadí hlavních nákupních míst mu patří šesté místo, ale alespoň jednou měsíčně v něm nakoupí třetí největší počet domácností.