Mladá Boleslav - Nejúspěšnější červencový prodej ve 117leté historii podniku zaznamenala letos společnost Škoda Auto. Prodala 72 600 vozů, což je o šest procent víc než ve stejném období loňského roku. Od ledna do července zvýšila odbyt meziročně o 8,1 procent na 565 600 vozů.
Firma v červenci zaznamenala nárůst na všech trzích s výjimkou západní Evropy jako celku. Nejprodávanějším modelem zůstala Octavia s 32 800 kusy (nárůst o 7,3 procenta).
Druhým nejprodávanějším modelem je Fabia s 16 900 kusy, oproti loňsku to znamená pokles téměř o pětinu. O 6,3 procenta na 8300 vozů klesly i prodeje modelu Superb, naopak o čtvrtinu vyšší prodeje zaznamenala značka Yeti s 6500 kusy.
"Vývoj poptávky na mnoha evropských trzích nás však znepokojuje. Hlavním úkolem je nyní nadále udržovat kurz," říká Jürgen Stackmann, člen představenstva pro oblast prodeje a marketingu.
Nejsilnějším odbytištěm byla v červenci Čína, kde prodeje vzrostly o 6,6 procenta na více než 19 000 vozů.
Prodej v západní Evropě v červenci klesl o 7,1 procenta na 25 300 kusů, i když například v Dánsku stoupl o čtvrtinu a ve Velké Británii o pětinu.
Prodeje ve východní Evropě vzrostly o 26,8 procenta na 11 400 kusů, z toho v Rusku dokonce o 42 procent (na 8 700 kusů). I zde je neprodávanější Octavia (5 900 kusů).
Ve střední Evropě prodala automobilka 9600 vozů, tedy o necelá tři procenta více než před rokem. Na tuzemském trhu Škoda prodala přes 4 500 vozů, to je o 2,9 procenta více než vloni.
"Tržní podíl značky na středoevropském trhu vzrostl v prvních sedmi měsících na 18,8 procenta," říká Stackmann.
Nová Škoda Rapid na vlastní oči. Podívejte se na detaily