Praha - Poprvé dnes zveřejnil Svaz dovozů automobilů tabulku, z níž vyplývá jaké průměrné emise CO2 vypouštějí do ovzduší vozy, které ta která značka u nás v daném období prodala.
Vyplývá z ní, že z automobilek, které prodávají široké spektrum modelů a mají objemy prodeje alespoň ve stovkách kusů, prodává v tomto ohledu nejekologičtější auta japonská Toyota. V průměru jsou emise CO2 z každého jejího vozu v přepočtu na ujetý kilometr 135 gramů CO2. Je to o deset gramů lepší výsledek než jakého dosáhla tuzemská automobilka.
Mladoboleslavská Škodovka si ale ani v tomto ohledu vůbec nevede špatně, protože kromě Smartu (101 gramů) a Mini (141 gramů) je už lepší jen Fiat a Chevrolet (oba 139 gramů).
Nejvíce CO2 vypouštějí vozy luxusních značek
Na opačném konci žebříčku stojí značky, které prodávají především velké a výkonné automobily. Nepočítáme-li Porsche (263 gramů) a Infiniti (dokonce 284 gramů CO2 na ujetý kilometr), které prodaly za čtvrtletí jen pár desítek automobilů, pak nejvyšších průměrných emisí tohoto skleníkového plynu dosáhly u nás prodané modely značky Mercedes-Benz (206 gramů) a Volvo (202 gramů.)
Ze statistiky také vyplývá, že osobní automobily na alsternativní paliva jako stlačený zemní plyn CNG, zkapalněný ropný plyn LPG a třeba lihové palivo E85, se u nás prakticky neprodávají. Vozů, které jsou rovnou jako nové vybavené systémem na spalování CNG se za tři měsíce prodalo jen 12, aut na LPG 15 a těch, které mohou jezdit na E85 dokonce jen 5.