Praha - O radu pro případ potíží při nákupu zboží, problémy s reklamaci, odstoupením od smlouvy nebo spotřebitelským úvěrem už lidé nemusí telefonovat na poradenské linky pro spotřebitele.
Pro pětaosmdesát nejčastějších problémů s nimiž se lidé z hlediska spotřebitelského práva setkávají, lze najít podrobného průvodce postupem na internetu na stránkách spotřebitelského časopisu dTest.
Postupy řešení nejčastějších otázek, které obvykle zodpovídá, vypracovala spotřebitelská poradna časopisu. „Pomocí jednoduchých odpovědí ano/ne na několik málo dotazů tak spotřebitel dostane rychlou odpověď na řadu dotazů týkajících se třeba reklamací, odstupování od smluv, telekomunikací či spotřebitelských úvěrů," uvedl Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest.
Systém na základě odpovědí nastíní uživateli obvyklý postup a nabídne i vzorový dopis, který je pro řešení problému vhodný.
Spotřebitelská linka časopisu bude fungovat dál.