reklama
 
 

Nákupy na internetu letos poprvé přesáhnou 50 miliard

2. 10. 2012 11:24
Tržby českých e-shopů mají podle odhadů meziročně stoupnout o 15 procent

Praha - Češi letos poprvé nakoupí na internetu zboží za více než 50 miliard korun. Odhaduje to nákupní poradce Heureka.cz.

Tržby českých e-shopů mají podle odhadů meziročně stoupnout o 15 procent na 51,2 miliardy korun. Loni přitom obrat internetových obchodů činil 44,3 miliardy korun.

Počet objednávek dosáhne přibližně 26 milionů, přičemž průměrná suma na jeden nákup je 1962 korun. Znamená to, že lidé postupně začínají nakupovat na internetu i levnější zboží. Ještě v roce 2010 byla průměrná hodnota jednoho nákupu tři tisíce korun.

"Zákazníci se na internetu naučili nakupovat i zboží nižší hodnoty, které dříve nakupovali prakticky pouze v kamenných obchodech. Frekvence nákupů na internetu se tak zvýšila, což dokládá i nárůst počtu realizovaných objednávek," říká Kamil Demuth ze serveru Heureka.cz.

Klesající průměrné výši objednávek napomáhá i trend osobních odběrů, v letošním roce ale některé internetové obchody zpoplatnily i tuto službu. Podíl osobních odběrů napříč celým trhem činí 22 procent a zatím stále roste.

Nejvíce se stále nakupuje oblečení

Více než polovina lidí volí pro dopravu zboží Českou poštu (54 procent), druhým nejoblíbenějším dopravcem je společnost PPL (29 procent) a třetím společnost DPD (7 procent).

Češi také stále víc používají k nákupům na internetu mobily. "Začátkem roku 2011 činily přístupy přes mobilní zařízení méně než jedno procento. V současné době tento podíl překročil hranici pěti procent a nadále roste," dodává Demuth.

Při online nákupech mají lidé největší zájem o oblečení a doplňky. "Tento sortiment je v nabídce více než 2000 českých e-shopů a úroveň služeb stále roste. V loňském roce si módní zboží či doplňky v e-shopech koupilo více než 35 procent uživatelů internetu v ČR," říká Michal Hardyn ze slevového srovnávače TopSleva.cz.

Lidé si také stále častěji online nákupy vyřizují v pracovní době. Nejčastějšími zákazníky jsou lidé ve věku 22 až 35 let, většinou pracující muži a maminky na mateřské dovolené. Nejvíce nákupů zrealizují mezi 9:00 a 11:00 dopoledne a pak mezi 19:00 a 22:00 večer.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Jaké internetové obchody si vybrat?

autoři: Ekonomika, ČTK, Radek Pecák | 2. 10. 2012 11:24

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama