Praha - Slevový program pro stálé zákazníky začne od května nabízet i energetická skupina ČEZ. Novinku nazvala Šťáva - stejně jako svůj už existující časopis pro klienty.
Podle prvních informací, které firma zveřejnila v newsletteru pro zaměstnance, nabídne program Šťáva hlavně slevy na kulturní a sportovní akce.
Slevy nebudou nijak závislé na výši vyúčtování za elektřinu nebo plyn, čerpat je tedy mohou všichni zákazníci.
Podobný program zavedl už v roce 2010 další energetický gigant, společnost RWE. O dva roky později ji následoval E.ON. Naopak Pražská energetika se zatím podle svého vyjádření chce soustředit spíše na úspory zákazníků za samotné energie.
Podpoříme regionální firmy
Novinka má také podpořit regionální instituce a firmy, u nichž půjde slevy čerpat. „Rozhodli jsme se spojit obojí dohromady, jak slevy klientům, tak podporu pro instituce a firmy," říká Zuzana Řezníčková, výkonná ředitelka společnosti ČEZ Prodej pro retailový segment.
Mezi partnery tak budou například Priessnitzovy léčebné lázně (30% sleva na ubytování), Aquacentrum Pardubice (25% sleva na vstupné ve všední dny) či ZOO Dvůr Králové (15% sleva). Třicet procent pak mohou klienti ČEZ ušetřit při prohlídce pivovaru Budějovický budvar, stejnou slevu získají i na vstupném do Divadla Bolka Polívky.
Na nižší ceny mají v programu lákat také pražské Království železnic, liberecké Centrum Babylon, kopřivnické Technické muzeum Tatra, zámek Kinských ve Žďáru nad Sázavou nebo plzeňská Techmania.
Hlavním rozcestníkem zákaznického programu budou stránky www.stava.cz, kde se všechny nabídky slev objeví od května. K registraci na klientskou část webu je potřeba zákaznické číslo ČEZ a číslo odběrného místa. Slevu pak lidé mohou nárokovat vždy s kuponem, a to buď vytištěným na papíře, nebo uloženým v mobilu.
RWE láká na lyžování, E.ON na Tesco
Slevový zákaznický program už od roku 2010 nabízí také energetická společnost RWE. Držitelé takzvané RWE Karty, kterých je v současné době 35 tisíc, mohou využít například slevy ve vybraných lyžařských střediscích, v síti kin CineStar nebo při koupi zájezdů od cestovních kanceláří Fischer a Nev-Dama.
Druhým rokem funguje i zákaznický program E.ON Energie + Bonus. Lidé dostanou například až 46% slevu na úsporné spotřebiče. Odběratelé energií od E.ONu mohou také sbírat body na klubové kartě obchodního řetězce Tesco. Mezi další partnery patří třeba cestovní kanceláře Alexandria a Pressburg nebo některé zážitkové firmy.
O zavedení zákaznické karty už několik let uvažuje také Pražská energetika, dosud se ale pro její spuštění nerozhodla. "Zatím se soustředíme zejména na energetické poradenství. Spíše než slevy na kulturní akce chceme zákazníkům nabídnout slevy na energiích," vysvětluje mluvčí společnosti Petr Holubec.
Podobný program v současné době neplánuje ani největší alternativní dodavatel energií Bohemia Energy Entity. "Naše strategie je v tomto ohledu jiná. Prioritně se snažíme zákazníky zaujmout výhodnými cenami energií," říká mluvčí Alžběta Šťastná.