Mužům vstup zakázán. Prima dá prostor dámským partičkám

Jan Němec (redaktor) Jan Němec (redaktor)
8. 3. 2011 7:50
Televize Prima spouští nový kanál s názvem Love. Chce, aby se jí zaplatil do pět let.
Tak se těšte!
Tak se těšte! | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Jako první tuzemská televize oddělí TV Prima v úterý ráno svět mužů a žen.

Na Mezinárodní den žen spouští kanál Prima Love, který marketingově představuje jako televizi pro ženy a kterým doplňuje své portfolio, v němž už má stanici Cool cílenou spíš na (mladé) muže.

První rok nového kanálu ji bude stát až 300 milionů korun. "Pokud se ptáte na první rok, je to přestřelená částka," řekl v rozhovoru pro Aktuálně.cz ředitel TV Prima Marek Singer. "Pokud se ale ptáte na celoroční provoz, tak když se bude Primě Love dařit, tak se to může opravdu dostat i k těmto částkám."

Infobox
Autor fotografie: Aktuálně.cz

Infobox

  • Prima - 1993 (zpočátku jako FTV Premiéra)
  • Nova - 4. 2. 1994
  • Digitální éra
  • ČT24 - 2. 5. 2005
  • Óčko - 8. 12. 2005
  • ČT4 Sport - 10. 2. 2006
  • TV Public - 12. 7. 2007
  • Z1 - 1. 6. 2008
  • TV Barrandov - 11. 1. 2009
  • Prima Cool - 1. 4. 2009
  • Prima Love - 8. 3. 2011

Vrátit tuto investici - Prima má představu, že se to podaří do pěti let - ji však mají pomoci nejen divačky od 15 do 44 let, nýbrž i muži.

Pro koho je dárek k MDŽ?

Sama televize deklaruje, že se ženy mohou těšit na program pro sebevědomé, dynamické a spíše mladší divačky. Terminologií, kterou razí televize, to má být "opravdový ženský klub pro všechny, které už nechtějí být samy doma", což je narážka na název ženského pořadu České televize.

Reklamní slogany jsou jedna věc, realita bývá druhá. Singer reálně počítá i s těmi, kterým říká "aspiranti": tedy s ženami, které nejsou dynamické, nejsou úspěšné, nejsou spokojené - ale chtěly by takovými být! A počítá i s muži. "Na Prima Cool se také dívá 35 procent žen," říká ředitel televize.

"Jasným cílením spíše říkáte: tohle je značka určená takovýmto lidem," připouští Singer, že na marketingová hesla by rád nabalili i jiné diváky než jen aktivní ženy. "Všichni by chtěli být aktivní - tím myslím lidi zaměřené možná na něco kosmopolitnějšího, méně zaměřené na pořady, které hrají na notu retra."

Manželky, co si zoufají, i tápající právnička

Program Primy Love nabídne třeba "odpolední kafíčko" s "moderními telenovelami" - např. Pravá tvář vášně. Podvečerní "aperitiv" pak mladší seriály jako Seznam Ex, Superdrbnu nebo Famílii.

Večerní "koktejl" pak v jednotlivé dny naservíruje Nemocnici Mercy, od ČT nakoupenou Ally McBealovou nebo Džungli rtěnek. Z velké Primy sem také zamíří "ženštější" a vztahové seriály jako Chirurgové nebo Zoufalé manželky.

"Na Primě mi Zoufalé manželky dělají nějakých 300, 400 tisíc divaček - a diváků - v 10 večer. Víc to nebude," vysvětluje strategii Primy Love Singer. "Já ho ale nejen přesunu, dám ho i o hodinu dřív. Kdybych to udělal na Primě, tak si ve sledovanosti ublížím."

Páteční a sobotní večery vyplní filmy, podvečery pak reprízy Rodinných pout, Ošklivky Katky nebo Letiště.

Interaktivita? Snad později...

Zároveň chce prý Prima Love být kanálem "pořádné dámské partičky, co se vzájemně podporuje a sdílí pocity".

Ke startu, připravit se... Kanál pro ženy míří do éteru
Ke startu, připravit se... Kanál pro ženy míří do éteru | Foto: Ludvík Hradilek

Prima proto chystá i speciální talkshow nebo i interaktivní pořady.

"Je to směr, na kterém pracujeme," nechce být konkrétnější generální ředitel Primy. Podle něj budou diváka na Primu Love "navykat" - rozjezd bude patřit jen akvizicím, teprve po někalika měsících se objeví třeba i "ženské" diskusní pořady.

A za kolik?

Televize Prima počítá, že dosáhne s kanálem pro ženy asi 3procentního podílu na televizním trhu - podle ředitele Singera by to mělo stačit, aby se kanál zaplatil tak do pěti let.

Dostupný bude v kabelových sítích a IPTV, v DVB-T multiplexu 3 i přes satelit Astra 3B.

Televize Prima začala vysílat v roce 1993, v dubnu 2009 se přidal digitální kanál Prima Cool, který cílí na mladší muže. Před nedávnem sama Prima prohlásila, že si upevnila pozici dvojky na českém televizním trhu a zároveň je jedinou mediální skupinou, které v roce 2010 stoupnul podíl, a to o 23 procent.

 

Právě se děje

Další zprávy