Ministerstvo dopravy vyřadilo seskupení tří firem - Ascom Fela, Damovo a ABD Group, protože nesplnily formální podmínky zadání tendru. Podle firmy Damovo ministerstvo odmítá, že by její nabídku vyřadilo neprávem.
Kromě toho, že Mytia poslala nesouhlas s rozhodnutím přímo ministerstvu, podala také podnět antimonopolnímu úřadu. Chce, aby úřad vydal předběžné opatření, a tím zamezil ministerstvu uzavřít smlouvu s vítěznou firmou Kapsch, která podala až třetí nejnižší nabídku.
Proti postupu ministerstva dopravy tento týden podala námitky také italská Autostrade, která měla druhou nejnižší nabídku, a podobně jako Mytia byla z tendru vyřazena, protože údajně nesplnila některá kritéria tendru.
Mytia: důvody pro vyloučení neuznáváme
Mytia již koncem listopadu na tiskové konferenci sdělila, že důvody vyloučení své nabídky považuje za nepodstatné a založené na domněnkách a účelové dezinterpretaci. Ministerstvo prý poukazovalo například na to, že firma nedoložila potřebnou referenci, nebo to, zda disponuje dostatečným počtem zaměstnanců.
Podle Mytie není vůbec jasné, jakou referenci MD postrádá. U počtu pracovníků sdružení tvrdí, že postupovalo v souladu se zadáním. Výtky ministerstva k technickým parametrům jsou podle sdružení založeny pouze na odlišnostech systému od rakouského řešení navrženého firmou Kapsch. Mytia navrhuje technologii odvozenou od švýcarského systému.