Praha - Diskontní prodejny Penny Market již odstranily označení "Česká kvalita" ze tří potravinářských výrobků, které podle zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) pocházejí ze zahraničí.
Informoval o tom marketingový ředitel společnosti Penny Market David Kolář.
Výrobky klamavě opatřené označením "Česká kvalita" našla SZPI minulý týden v prodejně v Českých Budějovicích a následně nařídila Penny Marketu kontrolu a případné přeznačení zboží ve všech svých provozovnách. Špatné označení se podle SZPI týkalo mražených kuřecích prsních řízků a Fishi zavináčů z Polska a sýru Maratonec s vlákninou ze Slovenska.
"V rámci interního šetření bylo zjištěno, že zmiňované označení u kuřecích řízků nemělo být umístěno, za což nese zodpovědnost jak dodavatel, tak i zaměstnanci Penny Marketu," uvedl Kolář, podle kterého společnost Penny Market přijala opatření, aby se podobná situace už neopakovala.
Jiný výklad
Penny Market přestal používat označení "Česká kvalita" také u zavináčů Fishi a sýru Maratonec. "Penny Market má jiný výklad než SZPI, přesto rozhodnutí SZPI respektuje a i u těchto výrobků bylo označení odstraněno," dodal Kolář, podle kterého všechny tyto výrobky splňují legislativní normy týkající se kvality.
Penny Market používá označení "Česká kvalita" u tuzemských výrobků, pokud receptura, chuť a tradice je čistě tuzemská a u produktů s domácím původem všech nebo většiny surovin, které byly zpracovány, vyráběny, kontrolovány a baleny v Česku.
Označení "Česká kvalita" je součástí nové reklamní kampaně, ve které společnost Penny Market klade důraz na tuzemský původ nabízených potravin. Podobně nyní postupují i některé další obchodní řetězce, jelikož roste poptávka po českých potravinách.