Praha - Síť franšízových obchodů Můj obchod velkoobchodního řetězce Makro má osm měsíců po spuštění projektu v Česku 90 prodejen.
Podle představitelů Makra nezávislí obchodníci na začlenění do sítě profitují. "Nárůst zákazníků prodejen po začlenění pod hlavičku Můj obchod se pohybuje v rozmezí deseti až 15 procent, nárůst tržeb pak mezi 15 a 30 procenty," hodnotí dosavadní výsledky obchodů manažer Makra zodpovědný za projekt Můj obchod Petr Soukup.
"Pro úspěšné fungování celého konceptu pak zůstává tím nejdůležitějším vůle majitele obchodu něco skutečně změnit a zlepšit," dodává.
Projekt Můj obchod nabízí maloobchodníkům marketingovou podporu a obchodní spolupráci. Vlastnictví obchodů zůstává nedotčeno. V budoucnu mají být prodejci v rámci věrnostního programu odměňováni za plnění cílů a loajalitu. Zboží přitom nemusejí odebírat pouze od Makra.
Podobný franšízový koncept Makra běží třetím rokem v Polsku pod názvem Odido, kde takto funguje více než 1000 smíšených obchodů.