Frankfurt - Víc než o polovinu se propadl zisk společnosti, která vlastní řetězec Makro. Německá firma Metro AG snížila svůj zisk o 55 procent, na 97 milionů eur.
Vedení společnosti připisuje tento pokles mimo jiné i kurzovým změnám a poklesu cen především u potravin. Příjmy společnosti klesly o 4,2 procenta, očištěný provozní zisk poklesl o 1,2 procenta.
V nejbližší době společnost nepočítá se zlepšením, protože nezaměstnanost stále roste a zatím nejsou příliš výrazné signály obratu. I přesto si Metro brousí zuby na expanzi do Ruska, odkud se stáhl francouzský Carrefour.
Nyní má Metro v zemích východní Evropy, Asie a Afriky asi čtvrtinu svých obchodů, které však přinášejí třetinu celkových tržeb. Na světě se společnost řadí na čtvrté místo mezi maloobchodními prodejci.
V České republice má jeho divize Makro 13 velkoobchodních center. Stejně jako ostatní řetězce se snaží před Vánoci své zákazníky zlákat k nákupům. Nejnověji tím, že po pět nedělí předcházejících Štědrému dni, mohou do prodejen přijít i se svými dětmi, což je normálně zakázáno.