Paříž - Prodej aut v Evropě stále klesá, ale již pomaleji. Za první čtvrtletí se snížil o 17, 2 procenta, březnový pokles už ale tak prudký nebyl - počet registrací automobilů meziročně klesl o devět procent.
Vyplývá to z dat Asociace evropských výrobců automobilů.
V západní Evropě klesl minulý měsíc prodej o osm procent na celkem 1,43 milionů vozů. Výsledek byl záporný i přesto, že Německo - největší trh v regionu - zaznamenalo téměř 40procentní nárůst. Postaralo se o to hlavně zavedení šrotovného.
Šrotovné pomohlo zvednout prodej také ve Francii, a to o osm procent. Nárůst zaznamenala i Itálie, i když jen o dvě desetiny procenta. Naopak Španělsko se potýká s propadem 38,7 procenta.
Nejlépe se v Evropě prodávaly vozy Volkswagen. Automobilka i tak zaznamenala v prvním čtvrtletí pokles prodeje přes devět procent na zhruba 700 tisíc vozů. Dařilo se i Dacii, která v březnu prodala o 80 procent aut více než před rokem.
O necelou čtvrtinu si pak polepšila mladoboleslavská Škoda Auto.
V Česku se prodej aut v březnu oživil .Zatímco ještě v lednu se prodeje propadaly o dvanáct procent, ve třetím letošním měsíci lidé koupili o jedno procento vozů více než před rokem. Souvisí to s tím, že dealeři šli s cenami výrazně dolů. Další zlevňování se ale nečeká, prodejci už naopak avizovali, že auta budou mírně dražší.
Škoda si v tuzemsku udržela pozici nejprodávanější značky. Obhájila ji s číslem 8 512 prodaných vozů, což je 27 procent z celkového podílu na českém trhu. Následují značky Ford (9,5 procenta), Renault, Hyundai a Volkswagen.