Lidlu roste konkurence, Aldi chystá první obchod

dkl, čtk
26. 6. 2007 17:50
Přichází další dravý německý diskontní řetězec
Foto: Aldi

Plzeň - Německý diskontní řetězec Aldi zřejmě připravuje expanzi obchodů do České republiky. Maloobchodní síť Aldi totiž nedávno založila v Česku dceřinou firmu Aldi Czechia.

O příchodu Aldi na český trh spekulují odborníci již dlouho. Diskontní řetězec Aldi, který má v Evropě několik tisíc prodejen s potravinami a spotřebním zbožím, totiž brzy otevře své první obchody na Slovensku, v Maďarsku a Polsku.

Podle informací z internetových stránek ministerstva spravedlnosti byla společnost Aldi Czechia zapsána do obchodního rejstříku na začátku června a sídlo má v Plzni. Stoprocentním vlastníkem Aldi Czechia je rakouská firma Hofer, což je dceřiná společnost německého řetězce Aldi.

Podobně skupina Aldi postupovala loni na Slovensku. Prostřednictvím firmy Hofer nejdříve založila dceřinou společnost, poté úřadům předložila plány na stavbu velkého logistického centra na západním Slovensku a začala se ohlížet po vhodných pozemcích pro stavbu prodejen.

Logický krok

"Je to (založení Aldi Czechia, pozn. red.) známka toho, že je pro ně náš trh zajímavý. Asi to ale ještě není jednoznačný důkaz, že Aldi skutečně svoji síť obchodů do ČR rozšíří. Nicméně hovoří se o tom již dlouho," komentoval dnes založení Aldi Czechia jednatel analytické firmy Incoma Research Tomáš Drtina.

Podle něho by bylo divné, kdyby Česko nebylo zahrnuto v expanzních plánech řetězce Aldi, který si chce v následujících letech vybudovat silnou pozici na středoevropských trzích.

Aldi bude bojovat na poli diskontů především s Aldi
Aldi bude bojovat na poli diskontů především s Aldi | Foto: Tomáš Netočný

Podle šéfredaktorky odborného časopisu Moderní obchod Evy Klánové diskontní řetězec Aldi již působí či brzy bude mít své obchody ve všech okolních zemích. "Z logistického hlediska lze proto předpokládat, že dříve nebo později Aldi vstoupí i do Česka," řekla dnes ČTK Klánová.

Podle ní by řetězec Aldi na tuzemském trhu sváděl konkurenční boj hlavně s diskontními prodejnami řetězce Lidl, který do Česka vstoupil v roce 2000 a o tři roky později otevřel první obchody. Na konci loňského roku na tuzemském trhu fungovalo již 152 diskontních prodejen Lidl.

Tisíce obchodů německého dravce

V roce 2004 diskontní skupina Aldi provozovala ve 14 evropských zemích zhruba 7600 obchodů a její tržby tehdy činily 37 miliard dolarů (789 miliard korun). Nyní je Aldi aktivní v 16 evropských zemích, Austrálii a Spojených státech. Loni skupina Aldi vykázala maloobchodní tržby ve výši 54 miliard dolarů (1,15 bilionu korun) a na žebříčku 30 největších světových obchodníků jí připadlo 15. místo.

Maloobchodní společnost Aldi by zamířila do Česka v době, kdy se diskontní prodejny těší rostoucí popularitě. V diskontech loni podle průzkumu The Nielsen Company pravidelně nakupovala již necelá polovina Čechů.

Diskontní obchodní řetězce na tuzemském trhu pomocí nízkých cen a stále hustší sítě prodejen ubírají zákazníky především supermarketům, kterým se počet pravidelných zákazníků loni naopak snížil.

 

Právě se děje

Další zprávy