Praha - Nejprve na sousední Slovensko, později nejspíš i do Gruzie plánuje rozšířit svou působnost společnost Asiana, která provozuje druhý největší letenkový portál v Česku Letuška.cz. Informovaly o tom Lidové noviny.
Slovenský portál spustí Asiana už v březnu, jeho název se ale od českého bude lišit víc než jen v doméně.
"Doménu Letuska.sk skoupili již dříve spekulanti, kteří za ni chtějí spoustu peněz, takže jsme název trochu změnili," řekl deníku ředitel firmy Josef Trejbal s tím, že slovenský portál ponese název Superletuska.sk.
Letuška.cz tak následuje českou jedničku v prodeji letenek, společnost Student Agency Radima Jančury. Obě společnosti v minulosti soupeřili i v linkové autobusové dopravě, z této oblasti se ale Asiana v roce 2009 stáhla a dál provozuje pouze zájezdovou dopravu.
Student Agency vstup Letušky na Slovensko nepovažuje za ohrožení svých tamějších aktivit. "Na Slovensku jsme už šest let a jsme dvojkou na trhu, který je velmi dynamický. Krok Letušky na nás nebude mít žádný dopad," řekl LN mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.
Asiana má jako další políčeno na trh v Gruzii. "Až se ustálí naše situace na Slovensku, chtěli bychom se vrhnout dál. V červnu začneme usilovat o akreditaci pro Gruzii," řekl LN Trejbal s tím, že by tam firma chtěla prodej letenek spustit nejspíš od října.
Letušce se v loňském roce podařilo zvýšit obrat o 17,5 procenta, krom portálu letuska.cz provozuje také stránky superletuska.cz a portál study.cz.