Praha - České aerolinie, které se potýkají s hlubokou ztrátou z předešlého roku, přišly na nový způsob, jak si vylepšit alespoň o trochu rozpočet. Poprvé ve své historii propůjčí své letadlo reklamě.
Jeden letoun nechají podle zjištění Aktuálně.cz tento víkend "přestříkat" do barev partnerské společnosti Citibank.
Tento krok je ve světě běžný a řada světových aerolinek propůjčuje svá letadla reklamě. V Česku zase například podobný krok učinily v minulosti České dráhy, když přebarvily některé lokomotivy do barev Poštovní spořitelny.
ČSA navíc nyní obměňuje svou flotilu, a tak je "přebarvování" letadel nyní běžné. Zbavuje se totiž postupně všech Boeingů, které má ve své flotile. Na odkupu prvních pěti strojů se dohodla s ruskou společností UTair. První dvě letadla mají opustit Ruzyni do konce léta. K prodeji pak může být ještě dalších pět boeingů, další stroje má firma na operativní leasing a bude je vracet majiteli.
Minulý rok skončily aerolinie se ztrátou přes 3,5 miliardy korun. Stát se je mezitím pokusil neúspěšně prodat. Nyní navýšil firmě základní kapitál o půjčku, již ČSA dostaly od státní společnosti Osinek.
Vloni rovněž vyměnil stát management firmy. Radomíra Lašáka nahradil ředitel Letiště Praha Miroslav Dvořák. Ten zahájil rozsáhlý restrukturalizační program, který má ztrátovou společnost dovést k zisku, a to již příští rok.