reklama
 
 

Lesy ČR zrušily tendr za 16 miliard. Kvůli politikům

17. 5. 2010 15:20
Diskutované výběrové řízení vyhlásí státní podnik znovu po volbách, až jeho kritika nebude součástí předvolební kampaně.

Praha - Tak dlouho se společnost Lesy České republiky bránila výtkám ohledně zakázky za 16 miliard korun, až výběrové řízení sama zrušila. Tendr pozastavil jen pár dní po jeho vypsání Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a od té doby na něj pršela kritika ze všech stran.

Konečným argumentem pro jeho zrušení byla podle vedení Lesů politizace celé záležitosti. Nové výběrové řízení na lesnické práce a prodej dřeva hodlá státní podnik vypsat až po volbách.

"Tendry se staly předmětem silného politického lobby a součástí předvolebního boje jednotlivých politických stran," řekl ČTK mluvčí největšího správce lesních ploch v Česku Zbyněk Boublík. Podle něj budou v novém tendru zohledněny i připomínky Antimonopolního úřadu, podnik o nich chce ale ještě jednat.

Tendr kritizovali především menší lesnické podniky s tím, že jeho podmínky může splnit pouze několik největších firem. Mezi první kritiky patřili i Zelení. Později se přidali lidovci a také sociální demokraté.

Lesy České republiky už po pozastavení tendru upozornily, že prodleva může zkomplikovat zajištění těžby dřeva na začátku příštího roku, od kdy měly nové smlouvy s dodavateli začít platit. Teď už s opožděním počítá na sto procent a bude jej muset řešit.

"Pro případné překlenovací období do skončení nového zadávacího řízení podnik využije zákonem umožněné varianty. Jednou z možností je vybrání dodavatelů prostřednictví takzvaného jednacího řízení bez uveřejnění," uvedl Boublík.

Výběrové řízení se týká prací na 1,2 milionu hektarů lesních ploch v letech 2011 až 2020. Jedná se o 90 procent veškeré plochy spravované Lesy ČR. Zrušení tendru už vzalo na vědomí i ministerstvo zemědělství.

autoři: Veronika Skálová, ČTK | 17. 5. 2010 15:20

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama