Mladá Boleslav - Už skoro čtvrt milionu nových aut prodala za první čtyři měsíce letošního roku mladoboleslavská Škodovka. Ve srovnání se stejným výsledkem loňského roku jde o 18,6 % lepší výsledek.
Samotný duben byl lepší než ten loňský o 3,5 procenta. Končící šrotovné se podepsalo hlavně na nižších prodejích Fabií a Roomsterů. Fabií se prodalo o osmnáct procent méně než vloni, Roomsterů dokonce o 46 procent. Naopak značné nárůsty prodejů byly zaznamenány u Superbu (+163 procent).
Nejlépe prodávaným modelem zůstává nadále Octavie.
Nejúspěšnějším trhem pro Škodovku je už stabilně Čína. Jen za duben si tam její vozy koupilo přes 12 000 zákazníků. To je skoro o třetinu více než v loňskému dubnu. Druhým největším odbytištěm je Německo.
V Německu je Škoda nejlepší dovozce
"V porovnání s výjimečným rokem 2009, ovlivněným šrotovací prémií, sice odbyt za první čtyři měsíce 2010 o 35 % poklesl, ale ve srovnání s posledním "normálním" rokem 2008 se značce Škoda podařilo svou pozici v období od ledna do dubna 2010 zvýšit o 7 % na 43 268 vozů a uhájit tak pozici jedničky mezi importéry v Německu," řekl Reinhard Fleger, člen představenstva pro prodej a marketing.
V Česku v dubnu Škoda prodala 5604 aut, což je o čtvrtinu lepší výsledek než před rokem.