Praha - Nový koncept regionální žurnalistiky Naseadresa.cz končí. Skupina PPF totiž zavřela projekt PPF Media, pod který Naše adresa spadala.
Projekt za 200 milionů korun tak skončil dřív, než začal. O práci tak v úterý přijde kolem 200 lidí.
Lidé z Naší adresy považují zavření projektu za podraz a oficiální vysvětlení ze strany PPF Petra Kellnera se jim nelíbí.
"Právě teď v budově České pojišťovny na Pankráci proběhla schůzka, kde se to asi dvě stě lidí dozvědělo oficiálně a teď jdou podepsat dohodu o ukončení pracovního poměru k 31. srpnu," řekl redakci Aktuálně.cz dobře informovaný zdroj, který si nepřál uvést své jméno.
Osmdesát redakcí mělo být teprve otevřeno
Našeadresa.cz měla čtyři pilotní redakce, které vydávaly okresní týdeník v tištěné podobě, někde navíc v mutacích přizpůsobených jednotlivým menším městům v okrese. Pro každé takové město měla byla i zvláštní mutace webového zpravodajství.
Dalších čtyřicet redakcí bylo však podle informací z Naší adresy připraveno ke spuštění během dvou až tří měsíců, dalších 40 redakcí měl projekt spustit také příští rok.
"Pilotní projekt, během něhož PPF Media provozovala internetové stránky hyperlokálního zpravodajství a vydávala na ně navazující týdeníky v sedmi regionech ČR, nenaplnil parametry komerční návratnosti, na které Skupina PPF cílí," zdůvodnila PPF ukončení projektu ve své oficiální zprávě z 27. srpna.
Zaměstnanec: Není to prodej, ale likvidace
"Je to nesmysl. Jak mohlo vydělávat něco, co se teprve připravovalo? Jak může vydělávat pár izolovaných okresních týdeníků? To smyslem pilotního projektu nebylo," uvažuje novinář, který byl součástí budovaného projektu.
"Evžen Hart z vedení PPF jako jeden z blízkých lidí Petra Kellnera nám oznámil, že finanční skupina radikálně mění svou strategii a že nechce investovat do projektů pod 200 milionů eur. Což tenhleten projekt samozřejmě není," dodal. V oficiální zprávě mluví PPF o limitu 100 milionů eur.
"Skupina PPF uzavřela dohodu s investorem, Richardem Benýškem, který od ní odkupuje společnost PPF Media," sdělila PPF s tím, že podrobnosti transakce jsou tajné.
Benýšek je většinovým vlastníkem skupiny OIN. Právě do ní firmu PPF Media začlení.
"Ve společnosti dojde ke změně ve statutárních orgánech a rovněž ke změně názvu. V tuto chvíli probíhá intenzivní hodnocení aktiv a aktivit PPF Media," řekl v pátek Benýškův mediální zástupce Oldřich Babický.
Benýšek si je podle něj vědom, že projekt nesplňoval komerční předpoklady a převzetí PPF Media bere jako standardní obchodní příležitost. "O dalších krocích včetně restrukturalizace firmy bude nejprve informovat všechny zaměstnance," uvedl Babický.
"Prostě mu to předali k likvidaci," komentuje to novinář z končícího týdeníku Naše adresa.
Nový model regionálních novin končí
Podle původních plánů měli obsah projektu vytvářet v okresech profesionální novináři. V menších obcích pak reprezentanti místních komunit spolupracující externě. Peníze měly PPF přinášet provize a atypická regionální inzerce na webu i v tisku. Další peníze do projektu měly plynout z pražského mediálního školicího a výzkumného střediska, které PPF založilo.
Na práci střediska a aktivitách Naší adresy se zpočátku mělo podílet 80 až 90 lidí.
PPF je mezinárodní investiční skupina, která podniká v oblasti spotřebitelského financování, bankovnictví, přímých investic a nemovitostí. Skupina podniká na trzích střední a východní Evropy a Asie. PPF Media se zaměřuje na vzdělávaní, rozvoj a využití forem komunikace v médiích.
Benýšek je většinovým vlastníkem skupiny OIN, do které patří například Krátký film Praha, se kterým by se mohly spojit některé aktivity PPF Media. Benýšek společnost OIN převzal v roce 2005 v době, kdy jí hrozil konkurz. Následně dosáhl dohody s věřiteli, se kterými se Krátký film Praha se souhlasem soudu vyrovnal.