Konec prázdnin inspiroval operátory k závodům ve 3G

Veronika Skálová Veronika Skálová
19. 8. 2010 16:03
V budování sítě jsou na tom operátoři velmi podobně. Soupeří hlavně v marketingu.

Praha - Kdo dál, kdo víc a kdo dřív. Zprávy od tří největších mobilních operátorů v Česku nasvědčují tomu, že závod v pokrytí republiky 3G signálem vrcholí. Tato síť se v místech, která pokrývá, bez problémů vyrovná nejméně polovině pevných připojení

V úterý oznámili rozšíření pokrytí zároveň T-Mobile i O2. První z nich avizoval dostupnost 3G sítě v Teplicích a Ostravě a zároveň rozšíření pokrytí v Brně. "Mobilní vysokorychlostní internet je tak nyní k dispozici zákazníkům T-Mobile v 10 městech České republiky. Na konci roku by pak měly být pokryty celkem tři desítky měst," oznámil operátor.

Telefónica O2 nezůstala pozadu. Oznámila rozšíření 3G sítě na Chrudim, Havlíčkův Brod, Tábor, Most, Mladou Boleslav a Třinec, čímž dosáhla pokrytí 38 měst v Česku.

Plány O2 na 37 nových měst

"Do konce října rychlý mobilní internet dopřejeme obyvatelům dalších 37 měst. Celkem tak budeme pokrývat signálem 3G 69 českých měst, což je 40 procent populace. Jsme tedy nadále jedničkou v 3G pokrývání," pochvaloval si Petr Matějovský, ředitel segmentu pro mobilní hlas a data společnosti Telefónica O2.

Ve čtvrtek pak přišel s oznámením poslední z velké trojky. Vodafone spustil 3G internet ve Zlíně a blízkých Otrokovicích a Napajedlech, čímž svou síť rozšířil téměř na čtvrtinu populace Česka v osmi krajských městech. A počet měst zařazených na seznam se má do konce roku rozrůst na rovných šedesát.

V Evropě je Česko průměr

Na základě těchto zpráv bychom sice mohli sestavit žebříček a vybrat vítěze, ale odborníci upozorňují, že to nemá velký smysl.

"3G síť se v České republice buduje už několik let. Na vlastních sítích nyní pracují všichni operátoři, jednu chvíli je vpředu jeden, pak ho o kousek předstihne druhý. Ale situace je u všech víceméně stejná," upozornil Radek Sedlář ze společnosti ecommerce.cz s tím, že v rámci Unie patří Česko v pokrytí 3G signálem k průměru.

Podle něj se soutěžení operátorů odehrává především na úrovni publicity a komunikace s médii. Hlavní motivací je blížící se začátek školního roku a konec dovolených, který je oblíbený pro start nových nabídek i kampaní.

 

Právě se děje

Další zprávy