Koncern VW plánuje výrobu miniauta v Česku

djl
14. 1. 2008 10:30
Ve Vrchlabí by se mohlo vyrobit až 300 tisíc aut ročně

Vrchlabí - Koncern Volkswagen projednává spuštění výroby levného miniauta Up! Pokud jeho výrobu schválí, bude horkým kandidátem na místo výroby východočeské Vrchlabí.

Vysoce postavení funkcionáři VW již dříve připustili, že rozšíření stávající továrny Škody auto ve Vrchlabí by pro koncern bylo nejvýhodnější. Informaci přinesl v posledním vydání německý magazín Auto Motor und Sport.

O možnosti, že by se nový Volkswagen mohl vyrábět ve Vrchlabí, informovalo Aktuálně.cz už v říjnu.

Tomu, že se Up! bude vyrábět právě ve Vrchlabí, nasvědčují i plány na rozšíření místní továrny. Škodovka už podala žádost o posouzení vlivu stavby na životní prostředí.

Továrna by podle plánů měla zvětšit svou rozlohu zhruba čtyřikrát na 70 tisíc metrů čtverečních a kapacita výroby by se měla více než zdvojnásobit ze současných 400 aut na 1000 denně.

Právě ve Vrchlabí se bude vyrábět i první terénní škodovka Yetti. Podle neověřených informací by koncern vyrobil zhruba 700 tisíc levných aut ročně, přičemž vozy pro evropský trh by se měly vyrábět právě ve Vrchlabí.

Volkswagen Up!
Volkswagen Up! | Foto: Volkswagen.de

Ambice VW: První na světovém trhu

VW čeká na výsledky ekonomické analýzy, zda by výroba takového auta byla pro koncern výhodná. Poté by mělo padnout definitivní rozhodnutí.

Výroba auta by se pak mohla rozběhnout už v roce 2010. Z plánovaných 300 tisíc vozů určených pro evropský trh by mělo zhruba 200 tisíc nést značku VW a zbylých 75 až 100 tisíc pak značku Škoda a Seat.

Cena auta by se měla pohybovat okolo 150 tisíc korun.

Zbylých 400 tisíc vozů z celkového plánovaného počtu by se mělo vyrobit v Indii. Verze pro indický trh by měla být ještě levnější. Volkswagen se tak snaží přizpůsobit současnému trendu, kdy automobilky kvůli poklesu prodeje investují do výroby malých levných aut.

Právě v Indii minulý týden zahájila automobilka Tata výrobu nejlevnějšího auta. To v přepočtu stojí asi 46 tisíc korun.

Rozdělením mezi tři klíčové značky by koncern převzal strategii společné výroby, kterou jako první uplatňuli automobilky Toyota, Peugeot a Citroen.

Ty ve společné továrně TPCA v Kolíně vyrábějí model auta, který se liší jen malými detaily.

Nové levné auto má koncernu pomoci ke zvýšení výroby a prodeje aut. Plány VW směřují velmi vysoko stát se světovou jedničkou v produkci aut a předstihnout tak Toyotu a General Motors.

Související:

Bordelový skandál VW pokračuje. Padlo další obvinění

Škoda chce do roku 2012 vyrábět milion aut ročně

Škoda získala svolení. Bude vyrábět dvakrát víc aut

Škoda Auto: Minivůz Up! se bude dělat ve Vrchlabí

 

Právě se děje

Další zprávy