Brno - Už jen jeden týden - do konce září - můžete posílat fotografie reklam, které podle vás obsahují genderové předsudky, do dalšího ročníku soutěže Sexistické prasátečko.
Akci pořádá organizace Nesehnutí, mediálním partnerem je online deník Aktuálně.cz.
Projekt upozorňuje na inzeráty, které staví určitou skupinu (nejčastěji ženy) do nerovné pozice.
"Mnoho lidí považuje za sexistické pouze reklamní spoty s obnaženými či spoře oděnými dívkami," vysvětlují organizátoři. Za pozornost přitom podle nich stojí i méně viditelné, ale o to nebezpečnější projevy, které zachycují nerovnost mezi muži a ženami.
Dosavadní tipy jsou k vidění už nyní v následující fotogalerii.
"Sexismus si většina lidí spojuje jen se sexem. Proto si myslí, že kritizujeme jen nahotu v reklamě. Ve skutečnosti se však sexismus vztahuje k pohlaví," komentuje Petra Havlíková z organizace Nesehnutí.
Jedná se podle ní o nejrůznější stereotypy. Tak třeba muž, který dokáže vydělat peníze, ovšem o děti a domácnost se nepostará. Nebo žena, která sní o dokonale čisté koupelně a nezvládá řídit auto. Pořadatelé sem řadí i veškeré znázorňování starších lidí, které je na základě věku diskriminuje.