Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu institutu GfK, který ukazuje, že internetbanking letos poprvé předběhl telefonické bankovnictví i dříve velmi populární GSM Banking. Přesto stále okolo devadesáti procent lidí zajde i na pobočku banky a pětina několikrát do měsíce.
A jak hodnotí klienti své banky při službách přímého bankovnictví? To zjišťovala agentura Network Media Service. Z tohoto průzkumu také mimo jiné vyplynulo, že více než polovina zákazníků českých bank využívá aktivně přímé bankovnictví a jen necelá pětina se ho naprosto straní.
V rámci průzkumu klienti známkovali jednotlivé banky. Internetbanking s přehledem ovládla eBanka, kterou v současné době kupuje konkurenční Raiffeisenbank. Za ni se zařadila ČSOB a Česká spořitelna.
Po telefonu jsou nejmilejší patrně operátoři Komerční banky, protože je podle zákazníků nejlépe hodnocena za telefonické bankovnictví. Následují zbylé dvě banky velké trojky - ČS a ČSOB.
A na co se Češi přes internet nejčastěji kouknou? Vede zůstatek na účtu a zhruba týden staré provedené transakce. Nejvíce si pak cení provádění platebních příkazů, tvrdí studie NMS.