Hypermarkety rozjíždí poprvé v Česku svoji televizi

Tomáš Fránek
6. 6. 2008 0:00
Globus bude mít od pátku webovou televizi
Ilustrační snímek
Ilustrační snímek | Foto: Repro Aktuálně.cz

Brno - Zákazníci v Česku budou mít poprvé možnost se z domova téměř v přímém přenosu podívat, co se děje v sítí hypermarketů včetně jejích zázemí.

Společnost, která v Česku provozuje síť třinácti hypermarketů Globus a hobbymarketů Baumarkt, totiž od pátku spouští webovou televizi.

Záběry z obchodů

Návštěvníci internetových stránek globus.cz tak budou moci prostřednictvím zhruba pětiminutových videí sledovat aktuální dění ve společnosti i v jednotlivých jejích obchodech.

K vidění tak budou reportáže ze zákulisí hypermarketů, například z výroby vlastních uzenin nebo z pekárny Globusu, přes zprávy o otevření nových domů nebo o významných přestavbách, až po prodejní a kulturní akce pro zákazníky.

Obsah vysílání bude pravidelně aktualizován, každý měsíc bude vznikat několik nových reportáží. Kromě nich budou na webové televizi k vidění i aktuální reklamní spoty Globusu.

Globus věří, že televize vysílající z hypermarketů na zákazníky zabere. "Krátké videoreportáže zákazníky osloví ještě více než psaný text, a pokud jsou navíc tyto informace dostupné na internetu, což je případ webové televize, jde podle nás o ideální komunikační nástroj," uvedl Boris Malý, vedoucí marketingu a firemního rozvoje společnosti Globus.

Firma chce prostřednictvím webové televize lákat i nové zaměstnance. "Součástí vysílání webové televize bude také téma zaměstnání v Globusu, tak abychom jej dokázali přiblížit nejen uchazečům o práci ale i nejširší veřejnost," uvedla Pavlína Bakotová z firmy.

Společnost nyní zaměstnává více než 6 tisíc lidí. Její loňský obrat byl 23 miliard korun.

Webové televize útočí

Firmy v Česku přitom možnosti využít webové televize začínají využívat stále častěji, v některých oborech hrají prim i v rámci evropského trhu.

Jako první stavební spořitelna v Evropě spustila vysílání webové televize Modrá pyramida. "Dnešní doba vyžaduje krátké, jasné a především vizuální informace a všechny tyto požadavky webové televize splňuje," uvedl André Léger, předseda představenstva a generální ředitel Modré Pyramidy.

A více než 120 tisíc uživatelů sledovalo za uplynulých šest měsíců jejího provozu webovou televizi společnosti Oriflame.

"Takto postavené webové televize mají schopnost oslovit jen věrné zákazníky. Kouzlo skutečné televize kvůli programovému prostředí, které sledují, tato podoba webové televize nenabízí," uvedl v týdeníku Marketing a Média Štepán Wolde, výkonný ředitel agentury Media One.

Webovou televizi plánuje spustit také společnost Unilever, internetové vysílání provozuje i několik radnic v Česku.

 

Právě se děje

Další zprávy