Hybridní vůz za málo peněz? Toyota v reklamě klamala

Ekonomika Ekonomika
21. 6. 2011 9:44
Rada pro reklamu označila reklamu na Toyotu Auris za neetickou a klamavou
Automobilka v reklamě lhala: Skutečná cena hybridní Toyoty Auris je mnohem vyšší.
Automobilka v reklamě lhala: Skutečná cena hybridní Toyoty Auris je mnohem vyšší. | Foto: Repro: Aktuálně.cz

Praha - Neetická a klamavá. Tak hodnotí reklamu na vůz s hybridním pohonem Auris nezávislá Arbitrážní komise Rady pro reklamu, která se zabývala podnětem serveru Ekolist.

Vůz s nízkou spotřebou a celou škálou unikátních vlastností, který na trh vyslala automobilka Toyota, měl být podle reklamy k mání již od 289 tisíc korun.

"Ceny auta propagovaného v reklamě však - podle tehdy platného ceníku - začínaly ve skutečnosti na 549 900 Kč a uvedená cena se tedy týkala 'obyčejné nehybridní' řady tohoto vozu," popsali své pohnutky novináři z Ekolistu, kteří se na žádost čtenářů oficiálně obrátili na Radu pro reklamu.

Rada vyhověla prakticky všem bodům stížnosti. "Komise se shodla v názoru, že průměrný konzument (čtenář) si údaj o ceně může spojit s dominantními údaji, které se týkají vlastností hybridního modelu," stojí v rozhodnutí.

Ekolist požádal o vyjádření i automobilku. Ta však dosud neodpověděla. Podle textu rozhodnutí ovšem zástupci Toyoty komisi sdělili, že "cílem nebylo klamání zákazníka".

 

Právě se děje

Další zprávy