Praha - Neetická a klamavá. Tak hodnotí reklamu na vůz s hybridním pohonem Auris nezávislá Arbitrážní komise Rady pro reklamu, která se zabývala podnětem serveru Ekolist.
Vůz s nízkou spotřebou a celou škálou unikátních vlastností, který na trh vyslala automobilka Toyota, měl být podle reklamy k mání již od 289 tisíc korun.
"Ceny auta propagovaného v reklamě však - podle tehdy platného ceníku - začínaly ve skutečnosti na 549 900 Kč a uvedená cena se tedy týkala 'obyčejné nehybridní' řady tohoto vozu," popsali své pohnutky novináři z Ekolistu, kteří se na žádost čtenářů oficiálně obrátili na Radu pro reklamu.
Rada vyhověla prakticky všem bodům stížnosti. "Komise se shodla v názoru, že průměrný konzument (čtenář) si údaj o ceně může spojit s dominantními údaji, které se týkají vlastností hybridního modelu," stojí v rozhodnutí.
Ekolist požádal o vyjádření i automobilku. Ta však dosud neodpověděla. Podle textu rozhodnutí ovšem zástupci Toyoty komisi sdělili, že "cílem nebylo klamání zákazníka".