Praha - Další řetězec prodejen se sportovním zbožím odchází z Česka. Rakouská obchodní skupina Kastner & Öhler hodlá letos v Česku a na Slovensku zavřít všech svých 12 prodejen se sportovními potřebami a módou Gigasport.
Informovala o tom internetová verze rakouského deníku Die Presse. České a slovenské prodejny Gigasport mají být zavřeny v polovině letošního roku. Obchodní řetězec Gigasport nyní patří mezi čtyři hlavní hráče na tuzemském trhu se sportovními potřebami a módou.
Ředitel skupiny Andreas Zinschitz rozhodnutí zavřít 11 českých a jednu slovenskou prodejnu Gigasport zdůvodnil tím, že se jejich hospodaření výrazně zhoršilo a výhled do budoucna není příznivý.
Rakouská společnost by podle něj musela znovu investovat značné finanční částky do oživení prodeje v Česku a na Slovensku, takže raději zvolila variantu zavření prodejen.
Řetězec Gigasport se v Česku potýkal s výrazným poklesem tržeb. V roce 2010 se jeho tržby propadly z 589 milionů korun v roce 2009 na necelých 420 milionů korun. Hospodaření tuzemských prodejen Gigasport skončilo v roce 2010 ztrátou 1,4 milionu korun.
Už vloni se zavřely dvě prodělečné prodejny v Ústí nad Labem a Ostravě. Loňské výsledky hospodaření prodejen Gigasport zatím nebyly zveřejněny.
Gigasport měl celkem 49 prodejen
"Pokles tržeb je způsoben výrazně nižšími příjmy domácností v Česku. Nutné vládní reformy se negativně odráží v maloobchodním prodeji a úbytek zákazníků je patrný," uvedlo ve výroční zprávě za rok 2010 vedení české pobočky Kastner & Öhler.
Rakouská obchodní skupina Kastner & Öhler nyní podniká v Rakousku, Česku, Slovinsku a na Slovensku, kde dohromady provozuje 49 prodejen se sportovním zbožím.
Tuzemský trh se sportovními potřebami a módou v uplynulých letech doznal značných změn.
Například největší irský prodejce sportovního oblečení Lifestyle Sports v roce 2010 kvůli vysokým ztrátám zavřel v Česku všech zhruba 20 obchodů se sportovním zbožím.
V roce 2007 skončila v konkurzu společnost X-Sport, která v Česku a na Slovensku provozovala 91 obchodů se značkovým sportovním oblečením a obuví.
Češi přitom podle odborníků nakupují sportovní oblečení a vybavení hlavně ve specializovaných sportovních prodejnách, které preferuje 80 procent lidí.
Prodej sportovních potřeb se v ČR proto postupně koncentruje do řetězců specializovaných prodejen, jako je Hervis, Sportisimo, Intersport či právě Gigasport.