Brusel - Mistrovství světa ve fotbale bylo požehnáním pro největší světovou pivovarnickou skupinu Anheuser-Busch InBev. Hlavně ale pro její značku Budweiser, která během mistrovství světa výrazně navýšila prodej.
Aneheuser Bush podle zveřejněných výsledků dosáhl ve druhém čtvrtletí hrubého zisku (EDITDA) 3,35 miliardy dolarů (64 miliardy Kč). Jedná se o meziroční nárůst o 5,6 procenta. Čistý zisk se ve čtvrtletí zvýšil o 7,5 procenta na 1,15 miliardy dolarů ( 21,9 miliardy Kč).
Ještě větší růst prodejů než u piva zaznamenala firma u nealkohlických nápojů. Zatímco piva firma prodala o dvě procenta více než před rokem, prodej nealkoholických nápojů se zvýšil o 5,5 procenta.
Analytici se mýlili
Zveřejněná čísla jsou lepší než očekávali analytici. Ti v anketě agentury Reuters vesměs říkali, že zisk se zvýší jen na 3,28 miliardy dolarů. Zmýlili se i v objemu prodaných nápojů. Ten narostl o 2,1 procenta, zatímco analytici čekali opačný vývoj a pokles o 5,3 procenta.
Příznivý vývoj Anheuser- Busch očekává i v dalším období. Firma prohlásila, že růst zisku EBITDA bude ve druhém pololetí vyšší, než byl od ledna do června.