Praha - Nejméně prostředků za poslední tři roky vložili v letošních třech čtvrtletích zadavatelé do reklamy. Částka 36,5 miliardy zmaená meziroční pokles o 3,4 procenta. Na setkání Unie vydavatelů to řekl Tomáš Škoda ze společnosti Kantar Media.
Údaje vycházejí z ceníků za reklamu.
Proti výsledkům z prvního pololetí se ale pokles zpomalil. Tehdy se reklamní trh meziročně propadal o 5,2 procenta.
Půlka výdajů šla do televizní reklamy
Největší část investic v období od ledna do září šla do televizní reklamy, a to téměř polovina. Do reklamy v novinách a časopisech firmy vložily 32,5 procenta. Do reklamy na internetu šlo 7,8 procenta a do reklamy v rozhlase 2,3 procenta.
V meziročním srovnání většina médií klesla. Týká se to dokonce i internetu. Polepšila si jedině televize, u níž investice do reklamy vzrostly o 1,5 procenta. Investice do reklamy v rozhlase se snížily o 0,06 procenta, do tisku o 10,5 procenta, do internetu o 1,5 procenta a do kina o 14,3 procenta.