Evropské aerolinky v žebříčku nejoblíbenějších neuspěly

Tereza Holanová Tereza Holanová
13. 9. 2011 10:12
Nejlepší servis poskytují podle cestujících asijské aerolinky
Airbus letecké společnosti Emirates
Airbus letecké společnosti Emirates | Foto: Emirates

Praha - Za nejlepší letecké společnosti považují pasažéři asijské aerolinky. V celosvětové anketě World Airline Awards, ve které hlasovalo přes 18,8 milionu lidí, se do nejlepší desítky kromě nich dostali pouze dopravci z Austrálie a Nového Zélandu.

Za vůbec nejlepší společnost cestující označili Katarské aerolinky, následují Singapurské aerolinie a jihokorejskou skupinu Asiana Airlines. Tyto tři společnosti také podle cestujících nabízí nejlepší ekonomickou třídu. Asijské aerolinie vedou i na žebříčku nejoblíbenějšího cestování v business class.

Evropské společnosti neuspěly

Z evropských dopravců není s výjimkou Turkish Airlines, které skončily na devátém místě, v top desítce žádný.

"Celkově se dá konstatovat, že stejně jako ve výsledcích všech posledních let, projevuje asijská preciznost, úslužnost a pohostinnost, jelikož asijské letecké společnosti spolu s arabskými obsadily většinu předních míst ve všech hlavních kategoriích," uvedl mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.

Z nízkonákladových společností vedou malajská AirAsia, australské JetStar Airways a Virgin America.

V podkategorii nejlepší letecká společnost v Evropě si cestující zvolili Turkish Airlines, na druhé místo se dostaly švýcarské Swiss International Airways. Lufthansa, kterou loni cestující preferovali nejvíce, spadla na třetí příčku.

V rámci ankety hodnotili pasažéři více než čtyřicet kritérií. Mezi ně patří kvalita a doba odbavení ne letišti, čistota, teplota nebo pohodlí sedaček v letadle, pestrost výběru novin a časopisů, zábava během letu, kvalita a možnost výběru jídla a nápojů během letu, chování a znalost cizích jazyků palubního personálu, schopnost řešit problémy, a další.

 

 

Právě se děje

Další zprávy