Tunel Panenská, který budují stavbaři na dálnici D8, bude oproti původnímu plánu delší. Důvodem jsou špatné geologické podmínky. Proto budou oba tubusy prodlouženy na jedné straně o 90 metrů a na druhé o 30 metrů. Ekologové se změnou souhlasí, ale nelíbí se jim, že se začalo prodlužovat bez stavebního povolení.
Tunel, kterým budou projíždět řidiči ve směru z Drážďan do Prahy a opačně, bude podle nových plánů měřit dva kilometry a 120 metrů. "O stavebních změnách jsme informovali ekology. Úpravy jsou v souladu s ochranou životního prostředí," řekl dnes ČTK Alois Lichnovský z Ředitelství silnic a dálnic ČR, které je investorem stavby.
Prodloužením tunelu se zvýší plocha zeleně a lesa, využije se část vytěžené zeminy, sníží se intenzita hluku v okolí. "Nicméně tyto úpravy nelze provádět v rozporu se stavebním zákonem," řekl dnes ČTK Miroslav Patrik ze sdružení Děti Země.
Ekologičtí aktivisté se domnívají, že stavební práce na prodloužení tunelu už začaly, a to bez povolení. Děti Země doporučily ministerstvu dopravy, aby zahájilo řízení o odstranění černé stavby. "Žádost o změnu stavebního povolení jsme podali příslušnému úřadu," uvedl Lichnovský. Vyřízení věci by mělo podle něj trvat krátkou dobu a určitě nebude mít vliv na termín dokončení stavby tunelu ani celé dálnice D8. Řidiči mají po dálnici z Ústí nad Labem do Drážďan jezdit v závěru příštího roku.
Tunel staví společnost Metrostav. "Žádné podklady jsme od Dětí Země nedostali, proto se k této věci nebudeme vyjadřovat," řekl ČTK mluvčí firmy František Polák.