Na dálnici jsme vjeli na stejném místě jako při prvním testu, ale je 22. prosince, 12.14 hodin. Je zataženo, mírně nad nulou, asfalt je posolený a vlhký.
12.18 – První tabule na 8. kilometru. I když čteme, že se jezdí na 11. kilometru jen ve dvou pruzích, ve skutečnosti jsou otevřeny všechny tři a provoz je plynulý. (Zhruba o půl hodiny později však zůstal otevřen jen jeden a provoz u Prahy zkolaboval).
12.22 – 16.kilometr – I tentokrát tu mají vyvěšenu informaci o možnosti sledování dopravního zpravodajství na Radiožurnálu. Jenže, jak zjišťujeme o dvě minuty později a čtyři kilometry dále, vhodnější by asi bylo upozornění na mrznoucí déšť, který se snáší v malých kapkách z oblohy.
12.26 – 24. kilometr – Výzva k dodržování povolené rychlosti.
12.35 – 43. kilometr – První aktuální a praktická informace – upozorňuje na možnost námrazy. To při teplotě povrchu dálnice pod bodem mrazu a vzduchu nad ní lehce nad nulou, naprosto sedí.
12.45 – 64. kilometr – Nacházíme tu nad dálnicí stejné upozornění. O čtyři kilometry dále je navíc instalována blikající značka upozorňující na námrazu v táhlé zatáčce.
12.57 – Na 89. kilometru se dozvídáme o krizové situaci. Na 102. kilometru je podle nápisu na tabuli nehoda.
12.59. Na 96. kilometru je na tabuli opět stejná informace o nehodě doplněná o sdělení, že provoz je veden levým pruhem.
13.01 – Už musíme zastavit. Jsme na 98,5. kilometru a až sem dosahuje velmi pomalu popojíždějící kolona. V koloně pak strávíme při popojíždění na 102. kilometr skoro ¾ hodiny.
13.04 – V hlášení zelené vlny na naladěném Radiožurnálu slyšíme podrobnosti o nehodě. Jedná se o dva kamiony, kolona je dlouhá už tři kilometry a je doporučeno sjíždět už na Humpolec. To my však využít nemůžeme, už tři minuty trčíme ze všech stran uvězněni v koloně.
13.44 – Míjíme místo nehody – Kabina jednoho z kamionů po srážce nevypadá pěkně.
Dva kilometry poté se na na 104. kilometru se na sjezdu na Větrný Jeníkov otáčíme a míříme zpět do hlavního města. Tentokrát zcela bez dramat. Infotabule jsou v takzvaném klidovém režimu a dvakrát si proto čteme upozornění na dodržování rozestupu a dvakrát na dodržování dovolené rychlosti. Jen na 19. kilometru je také už „známé“ upozornění na stavební práce na 11. kilometru.