Podle České pošty si tisk obálek TELE2 zajistila sama.
"Nejedná se o obálku s dodejkou prodávanou na poštách. Postup TELE2 tak poškozuje jméno České pošty. Budeme s firmou jednat," uvedl tiskový mluvčí České pošty Ladislav Vančura.
"Chceme, aby od takových praktik ustoupila. Podle poštovních podmínek slouží totiž dodejka ke stvrzení skutečnosti, že adresát zásilku převzal. Neslouží k uzavření jakéhokoli smluvního vztahu," řekl Vančura.
Tisková mluvčí TELE2 Alexandra Gjurič potvrdila tvrzení České pošty. "Ano, dodejky doporučených dopisů si TELE2 tisklo samo. Timto způsobem uzavíráme objednavky se zákazníky už rok," tvrdí mluvčí.
"Proto je trochu zvláštní, že až nyní Česká pošta shledala, že s nimi nesouhlasí," pokračovala Gjurič s tím, že v tomto okamžiku TELE2 neví, jak bude postupovat při jednáni s Českou poštou. "Česká pošta nás o schůzku zatím nepožádala," sdělila.
"Rozhodně budeme od ČTÚ podle tiskového zakona požadovat uvedení nepravdivých údajů na pravou míru," dodala Gjurič.
Podle Vančury může být na dodejce napsáno cokoli, pokud dodatečně vložený text není v rozporu se zákonem. "Nesmí se v něm propagovat fašismus, nesmí obsahovat vulgarismy, pornografii a podobně," upozorňuje Vančura.
Podnět k prošetření včera obdržela jak Česká obchodní inspekce, tak i Úřad pro ochranu osobních dat. "Do třiceti dnů budeme Český telekomunikační úřad informovat, v jakém stádiu je šetření. Kdy však bude ukončeno, v současné chvíli nevíme," sdělila Hana Štěpánková z úřadu na ochranu dat.
"Musím podotknout, že TELE2 se velmi podivuje nad postupem ČTÚ. Organizace má působit jako nezávislý regulační orgán telekomunikačního trhu, nikoli jako subjekt, který razantně vystupuje proti jednomu účastníkovi tohoto trhu," říká Gjurič.