Brno - Jeden z největších diskontních řetězců v Evropě, společnost Lidl, chce naplno vtrhnout do obchodu s cestovním ruchem.
Firma, která už v Německu provozuje vlastní kancelář Lidl - Reisen nabízející zájezdy různých tradičních cestovních kanceláří, totiž chce nabízet vlastní zájezdy.
Už příští měsíc se tak do tří tisíc obchodů má dostat nový katalog Lidl, ve kterém bude nabídka vlastních zájezdů, plaveb na lodích a pobytů v hotelech. "Půjde o další tlak na trhu, Lidl neopustí svoji taktiku tlaku na nízké ceny," uvedl ekonom německého sdružení spotřebitelů Hans Reiter.
Podle internetového vydání týdeníku Focus Lidl může jako další krok nabídnout i letecké zájezdy. Lidl nabízí zájezdy různých cestovních kanceláří ve svém katalogu od roku 2006.
Zájezdy nabízí většina diskontních prodejců v Německu. Svůj cestovní katalog tak vydává třeba diskont Aldi nebo Edeka.
Do Česka předloni zamířila jako první cestovní kancelář ITS Billa Reisen, která stejně jako obchodní řetězec Billa nebo Penny Market patří do německé skupiny REWE Group.
Češi rádi cestují z Německa
Cestovní kancelář ITS byla založena v roce 1970. Předloni s ní trávilo dovolenou přibližně pět milionů lidí. Podle počtu klientů je v německy mluvících zemích třetí největší cestovní kanceláří.
Zájem Čechů o dovolenou s německými cestovními kancelářemi letos rostl, vycestovat tak mohlo až 150 tisíc lidí.
"Nárůst je zhruba o 40 a více procent. Tento razantní vstup německých kanceláří na český trh vedl také ke snížení cen. Odlety na dovolenou z Mnichova, Drážďan nebo Norimberka získávají na obrovské popularitě. Tisícovky klientů dneska takto odlétají," potvrdil v létě Aleš Ondrůj ze serveru Dovolená.cz.