Praha - Investice do internetové display (bannerové) reklamy v říjnu meziročně vzrostly o 44 procent na ceníkovou hodnotu 632 milionů korun. Do čela žebříčku zadavatelů se dostal prodejce s elektronikou Alza.cz. Ten jen v říjnu proinzeroval téměř 17 milionů korun.
Druhou nejvíce inzerující firmou byla v říjnu Telefónica O2 Czech Republic a třetí prodejce automobilů Porsche ČR.
Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost Mediaresearch.
Centrum Holdings je v žebříčku na druhém místě
Nejvíce od zadavatelů inkasoval Seznam.cz - více než čtvrt miliardy korun, druhý byl provozovatel Aktuálně.cz a dalších webů Centrum Holdings.
Až za ním skončila vydavatelská skupina Mafra a pátá byla Mladá fronta.
Žebříček deseti největších příjemců reklamy uzavírají Economia a Ringier Axel Springer.