Díly pro opravu toyot budou v Evropě příští týden

Radek Pecák Radek Pecák
2. 2. 2010 13:35
Automobilka Toyota informuje, jak se budou opravovat porouchané plynové pedály v jejích vozech
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Příští týden by měly do Evropy začít přicházet první součásti potřebné k opravám poruchového plynového pedálu v osmi typech aut, které Toyota prodává v Evropě. Oznámila to dnes evropská centrála automobilky. Pak budou majitelé těch toyot, u kterých riziko zaseknutí plynového pedálu hrozí, dostávat dopisy s výzvou k návštěvě servisu.

Mezi  modely, kterých se akce týká, je i část Toyoty Aygo. Ta se vyrábí ve středočeském Kolíně, stejně jako její sesterské modely Citroën C1 a Peugeot 107.

Seznam svolávaných modelů:

  • AYGO (únor 2005 - srpen 2009)
  • iQ (listopad 2008 - listopad 2009)
  • Yaris (listopad 2005 - září 2009)
  • Auris (říjen 2006 - 5. ledna 2010)
  • Corolla (říjen 2006 - prosinec 2009)
  • Verso (únor 2009 - 5. ledna 2010)
  • Avensis (listopad 2008 - prosinec 2009)
  • RAV4 (listopad 2005 - listopad 2009)

Toyota dnes také poprvé informovala, jak má řidič postupovat, pokud zjistí, že se plynový pedál nevrátil do klidové polohy. "Pokud řidič zaznamená, že se pedál akcelerátoru zasekl v částečně sešlápnuté poloze, nebo se vrací do původní polohy se zpožděním, vozidlo lze udržet pod kontrolou pevným a nepřerušovaným sešlápnutím brzdového pedálu.... Řidič by měl s vozidlem zajet na nejbližší bezpečné místo, vypnout motor a obrátit se o radu na autorizovaný servis značky Toyota, asistenční službu nebo infolinku tel: 800 600 800," uvádí Toyota.

Problém vyřeší vyztužovací součástka 

Toyota už ví, proč se u svolávaných vozů v ojedinělých případech může zaseknout pedál v částečně sešlápnuté poloze. Problém je v třecím zařízení v pedálu, jehož smyslem je stabilizovat pedál a zajišťovat zpětnou vazbu pro řidiče tím, že pedál klade při sešlápnutí vyšší odpor. Součástí zařízení jsou části, které se za běžného provozu o sebe třou odpovídající plochou. "Kvůli kombinaci použitých materiálů a opotřebení mohou tyto plochy časem začít zadrhávat a chod pedálu již není zcela hladký. V některých případech může tření vzrůst do té míry, že se pedál vrací do klidové polohy se zpožděním, nebo se v ojedinělých případech může zablokovat v částečně sešlápnuté poloze," uvádí Toyota.

Řešení navržené Toyotou pro již používané vozy je jednoduché:  Do sestavy pedálu akcelerátoru se namontuje přesně tvarovaná vyztužovací součástka, která omezí povrchové pnutí mezi třecími plochami. Díky tomuto vyztužení se eliminuje nadměrné tření, které by mohlo způsobovat zadrhávání pedálu.

 

 


 

 

Právě se děje

Další zprávy