Praha - Televizní stanice Šlágr, která se zaměřuje na vysílání lidovek, dechovek, trampských písní, hitparád, teleshoppingu a rozhovorů s hudebníky, spustila v pondělí své celoplošné vysílání.
Přenos zahájila společnost Czech Digital Group (CDG), která provozuje třetí zemský digitální multiplex. V tom se dále vysílá stanice Pětka, Prima Love, hudební kanál Óčko a rozhlasová stanice Proglas. Kromě toho tu běží několik regionálních televizních stanic.
Zatím pouze na zkoušku
Program televize, která je projektem společnosti Česká muzika - třetího největšího tuzemského vydavatelství CD a DVD, lze naladit na 93,5 procenta území Česka. To podle CDG znamená, že televizi může sledovat 9765 tisíc Čechů, tedy 95,7 procenta diváků.
V současné době se jedná pouze o pilotní projekt, k případnému přechodu na standardní vysílání by mělo dojít během dubna 2013.
Zda dojde v dubnu k zahájení ostrého provozu, záleží hlavně na úspěchu projektu. Jak se aktuálně daří firmě Česká muzika, není jasné, protože poslední zveřejněné výsledky hospodaření pocházejí z roku 2009. Tehdy společnost vykázala ztrátu 263 tisíc korun.
Právě v roce 2009 Česká muzika přitom odkoupila od GPS Media Technology televizi Šlágr. Podle Smlouvy o převodu za ni zaplatila dva tisíce korun.
"Lidová televize"
Do repertoáru, který TV Šlágr vysílá, patří především lidová hudba, dechovka nebo trampské písně.
Kromě hudebních bloků televize vysílá řadu pořadů, například Mezi námi muzikanty, Vy dva a čas nebo Zahoď starosti, kam si moderátoři zvou hudební hosty.
Čtyřikrát denně na programu také nechybí čtvrthodinový Teleshopping, kde nabízí produkci České muziky. Samotná stanice se na svém webu prezentuje jako "Vaše lidová česko-slovenská televize".
Od zahájení celoplošného vysílání očekává jednatel Šlágr TV Karel Peterka hlavně příliv nových diváků a posluchačů z celého Česka.