Praha - Do lázní nejezdí pouze staří a nemocní, tvrdí agentura CzechTourism ve své nové kampani. Ta má za cíl nalákat do lázeňských středisek i běžné turisty.
"Lidé se do lázní mohou vypravit i za pouhým odpočinkem," vysvětlují zástupci CzechTourism na svých stránkách. Do lázní se snaží přivést hlavně lidi ve středním a vyšším věku, kteří mají alespoň průměrný příjem.
"Oslovenou skupinu chceme upozornit na fakt, že mohou v lázních absolvovat i nejrůznější preventivní, relaxační a regenerační wellnessové programy," říká produktová specialistka lázeňství Iveta Jakoubková, podle které se návštěva lázní stále více stává součástí českého cestovního ruchu.
Reklama probíhá od října do prosince tohoto roku. Na návštěvu lázní lákají zástupci agentury na zpravodajských serverech nebo sociálních sítích.
Lázně nejsou pouze pro pacienty
Ačkoliv do lázní stále míří pacienti, kterým pobyt předepsal lékař, jednotlivá střediska vycházejí vstříc i požadavkům nových klientů. Ti mají zájem o netradiční zážitky, mezi které může patřit i lázeňská péče.
"Se zvyšující se životní úrovní obyvatel roste zájem o aktivní dovolenou, o komplexní služby a o domácí destinace zejména u skupin, které si mohou dovolit dvě až tři plnohodnotné rekreace během roku," uvádí zástupci CzechTourism.
Celkový počet hostů v českých lázních se za posledních deset let zvýšil zhruba o polovinu. Hlavními zákazníky jsou Češi, následují Němci, Rusové a návštěvníci z Ukrajiny, Izraele nebo Rakouska.
"Bezkonkurenčně nejvíce hostů jezdí do lázeňských zařízení v Karlovarském kraji, s velkým odstupem následuje Zlínský kraj," doplňuje mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura.
Potenciál relaxačního lázeňství podle něj zdaleka není vyčerpaný. Inspirovat by se Česko mělo Slovenskem a Maďarskem, kde mají lázeňské pobyty pro zdravou populaci delší tradici, tvrdí Okamura.