Na starost bude mít nejen zajištění celého platebního styku, ale bude spravovat i síť distribučních a kontaktních míst, kde si bude možné "placené kilometry" předplatit.
Pro řidiče by mělo být připraveno čtrnáct kontaktních a dvě stě platebních míst, kde bude možné zaplatit za užití silnic s mýtným. V těchto centrech bude jeden terminál, který by měl být schopen akceptovat většinu platebních karet, ale zároveň i takzvané tankovací karty.
K tankovacím kartám platí například CCS, Esso cards či Tank karta Benzíny.
Slušná porce
Hned v první fázi, která by měla být spuštěna 1. ledna příštího roku, by mělo být zpoplatněno 970 kilometrů dálnic a rychlostních komunikací. O šest měsíců později dalších 2100 kilometrů silnic první třídy.
Platbu bude možné provést před využitím této služby pomocí předplatného PrePay či až následně platbou PostPay.
Systém, který ČSOB bude provozovat, umožní přijímat hotovost, platební karty všech druhů a umožní také fakturaci za projeté kilometry.
"Naše banka vyvinula centrální systém, který vedle bankovních karet akceptuje i platbu kartami tankovacími, tzv. fleet kartami," uvedl Jan Lamser, člen představenstva ČSOB.
"Mýto bude možné platit devíti typy karet. Počítáme s tím, že tento počet budeme dále rozšiřovat o další. Chceme dostát svému původnímu závazku, aby řidiči mohli uhradit mýtné jakýmikoliv kartami, které už dnes běžně mají," doplňuje Lamser.
Firmy, které budou platit mýtné až následně na fakturu, budou moci využít kterýkoli způsob platby: inkaso, převodní příkaz, internetové bankovnictví.
Karty pro řidiče
Novinkou je především to, že platební místa budou vybavena terminálem, který bude schopen přijímat platby jak platební, tak tankovací kartou. Zatím má každá společnost s touto službou vlastní "armádu" terminálů.
Pokud chce tedy majitel čerpací stanice přijímat například karty CCS, musí mít jejich terminál. ČSOB přichází v rámci platby mýtného s tím, že jeden terminál bude stačit na vše.
Tankovací (fleet) karty využívají hlavně právnické osoby a jejich zaměstnanci. Jejich výhodou je to, že zaměstnavatel má možnost zakázat či povolit nákup různých typů komodit.
Nevýhodou je na druhou stranu omezená síť, kde jsou tyto karty akceptovány. Jedná se především o čerpací stanice, platby mýtného či autoservisy. Jsou tak primárně určeny pro řidiče a zaměstnance na cestách.