Praha - Rakouský kavárenský řetězec Coffeeshop Company nevzdává boj o české zákazníky. I přes nedávné problémy s jedním z franšízantů plánuje v následujících letech masivní expanzi na zdejším trhu.
Cofeeshop Company má nyní v České republice devět poboček - čtyři v Praze, dvě v Liberci a Ostravě a jednu v Jihlavě. „Jen v tomto roce počítáme s otevřením sedmi nových poboček, z toho minimálně čtyři v Praze," sdělil online deníku Aktuálně.cz Richard Ortutay, obchodní ředitel firmy Tizia, která má na tuto kavárenskou síťtakzvanou master franšízu.
Společnost začátkem letošního roku podepsala se svým novým obchodním partnerem dohodu o koupi exkluzivní licence pro město Praha, přičemž v následujících pěti letech chce mít na území hlavního města celkem 25 kaváren. Obdobnou licenci má podepsanou také pro Brno, Ostravu nebo Opavu.
Ve střednědobém horizontu plánuje Coffeeshop Company provozovat v tuzemsku padesát až šedesát poboček a stát se tak jednou z největších sítí na trhu.
Problémy s franšízantem
Větší rozšíření kaváren Cofeeshop Company v loňském roce znemožnily potíže s jedním s franšízových partnerů, který provozoval i část pražských poboček.
„V současné době řešíme tuto věc soudní cestou. Činíme všechny právní kroky potřebné na ochranu dobrého jména a obchodních zájmů," říká k tomu Ortutay bez podrobnějších informací.
I přes tyto potíže si Cofeeshop Company na loňské výsledky v Česku nestěžuje. "Meziroční nárůst tržeb se pohyboval mezi patnácti a dvaceti procenty," upřesňuje Ortutay. K nárůstu podle něj přispěl hlavně větší počet zákazníků, kteří prý slyšeli na snahu společnosti obnovit klasický způsob konzumace kávy, takzvaný vídeňský styl.
Expandovat chtějí i konkurenti
V České republice v současné době působí zhruba desítka kavárenských řetězců. Největší síť provozuje se 41 pobočkami americký fastfoodový gigant McDonald´s. Letos plánuje otevřít další minimálně čtyři kavárny McCafé. Právě kavárny se na celkových tržbách společnosti v Česku podílejí téměř devíti procenty.
Rozšířit stávající počet 32 poboček hodlá také druhý největší provozovatel kaváren v Česku, společnost Tchibo. Pozadu nezůstane ani tuzemská trojka Costa Coffee, která má v provozu 25 poboček. Letos plánuje rozšířit jejich počet o dalších pět.
S dosavadními 14 kavárnami se nechce spokojit ani světový průkopník kavárenského byznysu Starbucks. „V tomto roce plánujeme otevírat další, a to v Praze a na Moravě," sdělil již dříve online deníku Aktuálně.cz regionální ředitel provozu Starbucks za Českou republiku a jižní Polsko Brian Aherne.
Ambiciózní cíl - stát se do pěti let nejpočetnějším gastronomickým řetězcem v Česku - má původem plzeňská společnost CrossCafe, která nyní na tuzemském trhu provozuje třináct poboček.
Zájem o Českou republiku mají také další světové kavárenské sítě. Partnery pro franšízy v současné době v tuzemsku hledá třetí největší světová síť kaváren The Coffee Bean & Tea Leaf z Kalifornie. Vrátit se na český trh chce také australská firma Gloria Jean´s Coffees, která musela loni v létě kvůli krachu svého tuzemského franšízanta Česko opustit.