Chcete práci v reklamě či kanceláři? Připravte si lokty

Veronika Skálová Veronika Skálová
23. 8. 2009 16:18
Na jednu pozici přichází přes 40 odpovědí.
Pracovat v kanceláři by chtěla vělká část těch, kdo hledají práci na internetu.
Pracovat v kanceláři by chtěla vělká část těch, kdo hledají práci na internetu. | Foto: IKEA

Brno - Poohlížíte se na internetu po nové práci v oblasti reklamy nebo třeba pojišťovnictví? V tom případě byste měli mít pořádně ostré lokty. Podle údajů největších pracovních portálů v České republice se totiž o jednu inzerovanou pozici v červenci ucházelo více než 40 lidí.

Mezi pět oborů, kde je o jediné pracovní místo největší boj mezi uchazeči, patří právě média, oblast public relations a reklamy, kde na jednu nabídku připadá 47 odpovědí.

Na druhém místě je pojišťovnictví se 44,7 dopověďmi na jednu pozici. Více než 43 odpovědí přišlo také na inzeráty z oblasti služeb a dopravy, logistiky a zásobování. Vysoký zájem je také o práci v administrativě, kde na jednu nabídku připadlo v červenci 42,5 odpovědí.

"U některých oborů je zřetelně vidět vliv krize. Právě po dobu jejího trvání se počet odpovědí na jednu nabídku zvyšuje. Štěstí se přestalo usmívat například na zájemce o práci v marketingu: firmy omezily výdaje na reklamu a vypustily na trh práce mnoho komunikačních specialistů. Stále ale platí, že těch nejlepších se firmy nezbavují," poznamenal Ondřej Mysliveček, analytik pracovních portálů práce.cz a jobs.cz.

"Ajťáci" jsou stále žádaní

Navzdory působení hospodářské recese jsou však stále obory, kde naopak není mezi zájemci příliš velká konkurence. Například na jednu nabídku z oblasti informačních technologií, přesněji vývoj aplikací a systémů, přijde podle pracovních portálů průměrně 8,7 odpovědi.

Nabídka a poptávka

Nejhledanější pracovníci:
(% ze všech inzerátů)

Obchod a prodej 14,9%

Ekonomika a podnikové finance 7,7%

Administrativa 6,3%

Bankovnictví a finanční služby 6%

Strojírenství 5,8%

Nejméně odpovědí na pozici:
(počet odpovědí na nabídku)

IS/IT: Vývoj aplikací a systémů 8,7

IS/IT: Konzultace, analýzy a projektové řízení 11,4

Výroba a průmysl 11,6

Kvalita a kontrola jakosti 12,5

Zdravotnictví a sociální péče 12,6

Méně než 13 zájemců se obvykle ozývá na nabídky z oblasti konzultací, analýz a projektových řízení v informačních technologiích, z oblasti výroby a průmyslu, kvality a kontroly jakosti, ale také zdravotnictví a sociální péče.

"Ačkoli má krize dopad i na obor informačních technologií, stále platí, že profese z tohoto oboru patří mezi ty nejperspektivnější. V IT se i nadále hledá práce nejsnadněji. U výroby a průmyslu se to týká kvalifikovaných odborníků," doplnil Mysliveček.

Lidé touží pracovat v kanceláři

Řada zájemců o změnu či nové zaměstnání nabízí své schopnosti kromě odpovídání na konkrétní nabídky také vystavením svého životopisu na pracovním portálu. Nejčastěji se zajímají o práci v administrativě, obchodu a prodeji, dopravě, logistice a zásobování či bankovnictví a finančních službách. Pětici atraktivních oborů doplňuje také ekonomika a podnikové finance.

"Nejvyšší šanci mají uchazeči z oboru obchod a prodej. Tato oblast se totiž zároveň drží na prvním místě mezi počtem pracovních nabídek. Zvlášť v této nelehké době, kdy firmy touží po akvizičních obchodnících, kteří jim získají důležité zakázky," komentoval údaje za červenec Mysliveček.

Zároveň upozornil, že lidé, kteří na internetu prezentují svůj životopis, nejméně často hledají práci v oborech souvisejících s právními službami a vědou a výzkumem. "Uchazeči v těchto oborech hledají práci jiným způsobem a nepředpokládají, že by je personalisté oslovovali přes internet," dodal analytik.

 

Právě se děje

Další zprávy