Brno - Ochutnejte Českou republiku, láká agentura CzechTourism cizince. Kromě propagace Česka v zahraničí pomocí jeho gastronomických specialit se snaží oslovit i ty turisty, kteří už k nám zavítali.
Svým certifikátem Czech Specials jim dává v padesátce restaurací v celé republice záruku, že ochutnají nefalšovanou a kvalitní českou kuchyni.
"Projekt má za sebou počáteční období, v němž jsme si společně s našimi partnery a veřejností vyjasňovali, jak by měla propagace české kuchyně vypadat. Výstupem těchto diskusí je i sada nových receptů, které rozšiřují nabídku stávajících regionálních a národních specialit," vysvětlil Pavel Klicpera, vedoucí marketingového oddělení CzechTourism.
Nově tak seznam specialit rozšířilo 80 nových receptů. Kromě klasiky, jako je svíčková na smetaně, bramborák, vepřo-knedlo-zelo nebo rajská omáčka s hovězím, které spadají do kategorie národních specialit, doplňují seznam receptů i speciality místní.
Například východní Čechy se chlubí receptem na Východočeské smaženky nebo Hronovskou vepřovou pečení na zázvoru, východní Morava pak Valašskou kyselicou, frgály a syrečkovou pomazánkou. Každý ze šestnácti gastronomických regionů nabízí nejméně deset specialit.
CzechTourism na projektu Czech Specials - Ochutnejte Českou republiku spolupracuje s Asociací restaurací a hotelů a Asociací kuchařů a cukrářů. Věří, že pomocí certifikátů se podaří zvýšit slávu české gastronomie a přilákat do Česka ty turisty, kteří hledají chuťové zážitky.
A cizinci podobné lákadlo potřebují. České republice totiž začalo zahraničních návštěvníků ubývat už před příchodem krize, která byla pro cestovní ruch pořádnou ledovou sprchou. Gastronomie je přitom jedním ze způsobů, jímž někteří odborníci radili oživit turistický zájem už v minulosti.