Praha - Státní České dráhy oznámily, že se jim podařilo zvýšit tržby z prodeje jízdenek. V loňském roce utržily bezmála šest miliard korun, přesně o 169,5 milionu více než rok předtím.
Dráhy uvádějí, že za růstem tržeb stojí především fakt, že si cestující kupovali jízdenky na delší vzdálenosti než v předchozím období. Jezdili méně často, ale ujeli přitom více kilometrů.
Počet cest vlakem se meziročně snížil o 0,1 procenta, tržby stouply o tři procenta.
České dráhy čeká ale v letošním roce ještě tvrdší boj o cestující. Společnost Regiojet podnikatele Radima Jančury ohlásila, že spustí první rychlíkový spoj na trati Praha - Ostrava, na tutéž traťse chtějí pustit i další firmy.
Státní železnice reagovala tím, že na tuto páteřní linku celého dopravního systému stáhla své nejlepší soupravy, pendolina. Kromě toho minulý týden představila modernizované vlaky EuroCity a InterCity (viz galerie).
České dráhy také pokračují ve spolupráci s obchodním řetězcem Lidl. V jeho prodejnách nabízí ke koupi poukázku na zlevněnou In-kartu se slevou IN 25 za 419 Kč. Lidé díky ní mohou cestovat vlakem po celý rok o čtvrtinu levněji. Akci pro letošní rok spustí v Lidlu od 3. února.