reklama
 
 

Centrum a čtyři další: Společná platforma pro reklamu

4. 9. 2013 12:19
Foto: Jan Langer
Platforma může zasáhnout 70 procent tuzemské internetové populace.

Praha - Pět předních tuzemských mediálních domů, mezi nimiž je Centrum Holdings, Mafra, Mladá fronta, Ringier Axel Springer a Sanoma Media Praha, se rozhodlo nabídnout své reklamní plochy v rámci společné RTB platformy. Ta nese název Czech Publisher Exchange (CPEx). 

Důvodem iniciativy byl nedostatek kvalitních ploch pro rozvoj českého trhu Real Time Biddingu (obchod s displayovou reklamou v reálném čase s cílením na konkrétní uživatele).

„Očekáváme, že RTB bude mít v budoucnu velký význam. Společná platforma je pro členy ideálním způsobem, jak v rámci RTB inzerentům nabídnout nové, atraktivní reklamní plochy s vysokým dosahem a to na kvalitních obsahových službách.  Česká republika se po Francii a Dánsku stává teprve třetí zemí v Evropě s podobnou spoluprací velkých vydavatelů," shodují se zakládající členové ve vydané tiskové zprávě.

Dosavadní RTB trh se tímto rozšiřuje o řadu prémiových titulů. V rámci CPEx budou klientům k dispozici např. Blesk.cz, Centrum.cz, e15.cz, iDNES.cz nebo Vlasta.cz. Zapojená média měsíčně navštíví více než 5 miliónu uživatelů .

Celkový zásah české online populace je přes 70 %.

Czech Publisher Exchange rozděluje reklamní plochy do tří obsahových tříd, přičemž inzerenti mají v otevřené aukci k dispozici informace o kategorizaci, nikoliv plné URL stránky. Toto nastavení umožňuje využít otevřenou aukci CPExu jako ideální nástroj pro výkonnostní kampaně, které jsou dnes převažujícím modelem využití RTB.

Platforma jednotlivým publisherům také umožňuje nabízet private marketplaces - přímo sjednané obchody, při nichž se kampaně doručují pomocí technologie RTB. Klient v PMP nakupuje reklamu za předem dohodnutých podmínek a oproti otevřené aukci může navíc získat i přístup k plochám, které do otevřené aukce nevstupují, plnou transparenci URL a další výhody.

Technologickým partnerem CPEx je Rubicon Project, který byl vybrán na základě více než ročního testování a který má v evropském kontextu největší zkušenosti z podobných kooperativ.

"Předpokládáme, že portfolio nabízených reklamních ploch se v budoucnu ještě rozšíří," říká Matěj Novák, ředitel Czech Publisher Exchange. CPEx je totiž v principu otevřený všem významným online vydavatelům s redakčním obsahem.

autor: Radek Pecák | 4. 9. 2013 12:19

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama