reklama
 
 

Čechy zajímá cena, ale použité zboží jim nevoní

20. 4. 2010 17:30
V průzkumu se ukázalo, že narozdíl od svých sousedů nakupují Češi věci z druhé ruky jen velmi omezeně.

Praha - Na jednu stranu si Češi vybírají zboží především podle ceny, ale do nákupů z druhé ruky se jim zatím příliš nechce. Až na několik výjimek. K těmto výsledkům dospěla společnost Cetelem na základě svého mezinárodního průzkumu ve dvanácti evropských zemích.

Obecně z něj vyplynulo zjištění, že lidé v krizi sice jsou ochotni nakupovat, ale více uvažují o tom, co nakupují. Pečlivěji hodnotí, co jsou zbytečnosti a které zboží je k mání za odpovídající cenu.

Výhodné nákupy se tak stávají zaklínadlem. Cena je mezi hodnotícími kritérii na prvním místě ve všech zemích v průzkumu, Češi ale na druhém místě nejčastěji uváděli kvalitu zboží. Mnohem více než obyvatelé ostatních zemí je zajímá kvalita produktu, zato už pro ně není tolik důležité, zda jde o produkt Fair Trade či s nižší ekologickou zátěží při výrobě a dopravě.

Zatímco ekologičnost vzniku výrobku zajímá 78 procent dotázaných Italů, je důležitá jen pro 48 procent Čechů. "Zájem o bio výrobky a fair trade produkty je ze strany Čechů na nejnižší úrovni mezi sledovanými evropskými zeměmi. Pro české spotřebitele je totiž stále důležitější cena zboží, než ochrana životního prostředí; ještě méně podstatný je jeho původ," uvedl Václav Horák, generální ředitel Cetelem.

Fair Trade výrobky si nejčastěji kupují Britové, bio výrobky zase Portugalci, Poláci a Španělé. V Česku je zájem o oba typy produktů podprůměrný.

Zároveň se však Čechům nechce do nákupu použitého zboží. Existují tři výjimky - oblečení, knihy a CD a automobily. O ostatní sortiment z druhé ruky, ať už se jedná o nábytek sportovní potřeby nebo domácí spotřebiče, nemají Češi zájem.

Naopak rekordmany v „second handových" nákupech jsou Němci, Poláci a Maďaři. Kromě zmiňovaných kategorií nakupují běžně již použité potřeby pro kutily a televizní nebo výpočetní techniku.

autor: Veronika Skálová | 20. 4. 2010 17:30

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama