Praha - Pojišťovna Direct, specializující se na smlouvy prostřednictvím internetu a telefonu, rozšíří v příštím roce nabídku také o cestovní pojištění. Oznámil to dnes ředitel pojišťovny Ján Čarný na setkání u příležitosti dokončení změny její vlastnické struktury.
Stoprocentním vlastníkem Direct Pojišťovny, která na český trh vstoupila v květnu 2007, se stala britská pojišťovací skupina RSA (Royal & SunAlliance Insurance Group).
Podobně jako na dalších trzích střední a východní Evropy ponechá RSA na domácím managementu, zda zachová dosavadní název, nebo se přejmenuje na RSA. „Rozhodnout chceme do konce roku, nyní probíhají průzkumy," uvedl Čarný. Nejpravděpodobnější je doplnění dosavadního názvu či loga o příslušnost ke skupině RSA.
Pojišťovna Direct loni ztrojnásobila počet smluv na téměř 33 tisíc, ke konci letošního června registruje 44,6 tisíce účinných smluv. Na pojistném loni vybrala 144 milionů korun, což znamenalo pětinásobný meziroční nárůst. „Do konce roku 2013 chceme získat čtvrt milionu klientů," uvedl Čarný.
První dva roky nabízela firma pouze povinné ručení a havarijní pojištění, letos na jaře přidala pojištění domácnosti a odpovědnosti občanů. "Zvažujeme i další produkty, například pojištění domácích mazlíčků," dodal Čarný.
Jak ale uvedl generální ředitel skupiny RSA pro střední a východní Evropu Andrew Burke, Direct Pojišťovna se chce nadále soustředit na jednoduché produkty, které lze snadno uzavřít po internetu nebo telefonicky. Nerozšíří tedy nabídku například o životní pojištění.
Kromě Česka působí britská skupina RSA v regionu střední a východní Evropy také v Polsku (pod značkou Link4), Rusku (Intouch), Litvě (Lietuvos Draudimas), Lotyšsku (Balta) a Estonsku (RSA). Celkem má kolem 20 milionů zákazníků v téměř třiceti zemích.
Největší tuzemskou pojišťovnou podle výše předepsaného pojistného zůstala v loňském roce Česká pojišťovna (40,4 miliardy korun). Dvojkou na trhu je Kooperativa (30,7 miliardy), na třetím místě je s odstupem Allianz (9,9 miliardy).