Praha - Skupina AAA Auto prodala v 1. čtvrtletí 8924 ojetých aut. To je zhruba polovina proti stejnému období loni. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě.
Radikálním zeštíhlením se jí ale přesto podařilo dosáhnout zisku. Prodejům ojetin pomohlo podle vedení firmy i zavedení šrotovného.
Na poklesu počtu prodaných aut se tak kromě ekonomické krize projevilo hlavně uzavírání ztrátových poboček v Maďarsku, Polsku a Rumunsku.
Kontrolované snížení objemu prodejů bylo podle generálního ředitele Anthony Dennyho součástí strategického rozhodnutí společnosti zaměřit se místo na generování vysokých objemů prodaných aut na ziskovost.
AAA: jsme za bodem zvratu
"Zaměřili jsme se na náš nejsilnější český a slovenský trh a na nejlikvidnější modely aut. Tato strategie nám umožnila návrat zpět do zisku. Společnost dosáhla bodu zvratu jak v České republice, tak na Slovensku na přelomu 2. čtvrtletí a od té doby je již zisková," dodal.
Po slabých zimních měsících začaly podle zástupců firmy na jaře prodeje meziměsíčně růst a v současnosti se pohybují na úrovni loňského roku.
"Na Slovensku byly prodejní výsledky silně podpořeny rozhodnutím společnosti zavést v březnu tohoto roku šrotovné na ojeté vozy," dodal ředitel komunikace Vladan Crha. Vedle šrotovného podpořily růst prodeje i nízké ceny, které byly na začátku roku na historickém minimu.
Nejvíce, 6645 vozů, prodala skupina v České republice. Na Slovensku prodala 1931 aut a v pobočkách v Rumunsku a v Maďarsku, které zavírala během čtvrtletí, prodala 348 vozů.
Skupina AAA Auto působí na trhu již 16 let. V současné době provozuje síť 29 poboček v České republice a na Slovensku. Akcie firmy se obchodují na burze v Praze a Budapešti.