Londýn - Turkish Airlines, jedna z velkých evropských leteckých společností, si najala fotbalové hvězdy Manchesteru United, aby jí pomohly oživit zájem o létání v byznystřídě jejích letadel.
Nová reklamní kampaň, jejíž spoty uvidí lidé poprvé 20. října, přichází ve chvíli, kdy letecké společnosti pociťují další vlnu krize.
Zmírnil se ekonomický růst, méně se létá, ukazuje nejnovější statistika Mezinárodního sdružení pro leteckou dopravu (IATA). Luxusní způsob létání zvolilo v srpnu méně lidí než v červenci, o to citelnější pro aerolinky, že v turistické třídě zaznamenaly výsledky ještě horší.
Zpomalení ve vzduchu
"Je to jasný signál, že oživení mezinárodní letecké přepravy po recesi zpomaluje," uvedla IATA ve své nové analýze.
Největší turecké aerolinky sází na Waynea Rooyneho, slavného anglického útočníka, Edwina van der Saara, neméně proslulého nizozemského brankáře a na Patrice Evru, Francouze, který stejně jako dva předešlí fotbalisté hraje za Manchester United.
Všichni tři - ve spotu provázeni legendou klubu, sirem Bobbym Charltonem - mají pozvednout zájem o létání v těch nejluxusnějších podmínkách, které Turkish airlines nabízejí - a taky samozřejmě v nejdražších.
Reklamu s výstižným názvem "Football on Air" natáčel režisér Marco Grandio ve studiu "Manchester", který je součástí komplexu Pie Factory v anglickém Media City. Natáčení vyžadovalo postavení atrapy dopravního tryskového letadla v životní velikost a zapojilo se do něj 115 herců.
Výsledek uvidí diváci v 80 zemích.
Spojení fotbalu a airolinek není výjimečné. Na podobné partnerství sází třeba i Fly Emirates, hlavní sponzor dalšího klubu z Premier League, Arsenalu Londýn.
Údaje o počtu cestujících v prémiových třídách jsou jedním z ukazatelů zdraví leteckého průmyslu, ale rovněž jedním z hlavních indikátorů firemní aktivity. Celkem se letecká přeprava osob v srpnu sice zvýšila o 6,4 procenta, ale po červencovém růstu o 9,5 procenta.
IATA zahrnuje zhruba 240 leteckých společností, které se na celkové mezinárodní letecké přepravě podílejí 94 procenty.