Zájem o lahvové pivo supluje zavřené výčepy. Budvaru došly bedny, musí si je vypůjčit

Adéla Očenášková Adéla Očenášková
8. 4. 2021 16:16
Pivovar Budějovický Budvar se potýká s nedostatkem přepravek své značky a od poloviny dubna tak bude přechodně prodávat pivo v bednách své sesterské značky Pardál. Jde o důsledek rostoucích prodejů baleného piva v koronavirové krizi, která zavřela gastronomická zařízení. Konkurenční pivovary podobný problém se scházejícími přepravkami zatím neevidují.
Lahvová piva Budějovického Budvaru
Lahvová piva Budějovického Budvaru | Foto: Budějovický Budvar

"Kvůli nedostatku značkových přepravek stáčíme Budvar Výčepní přechodně do přepravek naší druhé značky Pardál. Na prodejnách je označujeme, aby nás zákazníci bez problémů našli," informoval ve čtvrteční tiskové zprávě Petr Kubín, obchodní ředitel pro tuzemský trh Budějovického Budvaru.

Kubín doplnil, že Budvar už nové přepravky objednal, kvůli dodacím lhůtám výrobce ale dorazí až v červenci. Ředitel společnosti Petr Dvořák už před čtrnácti dny varoval, že kvůli rostoucím prodejům baleného piva nastane problém s kapacitou přepravek a pivovar jich bude muset přikoupit desítky tisíc.

Celkové obchodní výsledky pivovaru sice loni negativně ovlivnila koronavirová krize, balenému pivu Budvaru se ale v koronavirové krizi daří. Budvar navíc v době první jarní vlny pandemie začal stáčet i do lahví a plechovek hořký ležák Budvar 33, kterému podle agentury Nielsen spolu s ležákem Budweiser Budvar rostou v posledních měsících prodeje o desítky procent.

Budvar jinak loni vlivem koronavirových restrikcí přišel o desítky milionů korun, celkové tržby ale vzrostly o jedno procento oproti roku 2019.

Výpadek tržeb, který způsobily zavřené hospody a restaurace, se aspoň částečně snaží prodejem balených nápojů kompenzovat i další pivovary, třeba Staropramen.

Podle mluvčí Denisy Mylbachrové ale kvůli tomu nedostatečné množství přepravek neevidují. "Společnost Pivovary Staropramen se s nedostatkem pivních přepravek nepotýká," uvedla.

Ani Plzeňský Prazdroj takové potíže nezaznamenal. "I přes zvýšený zájem o naše balená piva máme dostatek přepravek i dalšího obalového materiálu, abychom mohli spotřebitelům nabízet naše produkty ve správně označených obalech," sdělil ředitel pro distribuci a plánovaní Plzeňského Prazdroje Marek Prach. Společnost loni prodala balených piv meziročně o sedm procent více.

Video: Ve světě si z nás dělají srandu, místo ventilátorů se skládáme na pivo, říká Pomahač

Zachránili jsme už miliony piv, odhadujeme, že za 200 milionů korun. Po zimě většina minipivovarů navařila po strop, a pak byl ze dne na den konec. | Video: DVTV, Emma Smetana
 

Právě se děje

před 14 minutami

Hamáček pověřil velvyslance v USA a v Rusku, aby nabídli jako místo možného setkání Bidena s Putinem Prahu. Vše je podle něj na začátku

Zdroj: ČTK
před 40 minutami

České dráhy si u tří bank otevřely rámcové úvěry za 8,5 miliardy korun

České dráhy si u tří bank otevřely sedmileté rámcové úvěry za až 8,5 miliardy korun. Dráhy je budou čerpat v případě potřeby, přičemž využít je mohou pro jakýkoliv účel. Prioritně je však chtějí využít pro nákup nových vlaků. Podnik chtěl dojednáním úvěrů posílit svou současnou likviditu. České dráhy loni kvůli pandemii jen na tržbách ztratily více než čtyři miliardy korun.

Dopravce se na úvěrech dohodl s Raiffeisenbank, UniCredit Bank a VÚB.

"O více než čtyři miliardy nižší tržby v roce 2020 a další propad příjmů z přepravy cestujících v důsledku současných protiepidemických opatření způsobily, že České dráhy mají méně peněz na investice do svého rozvoje. A přesto, že realizujeme úspory, kde se dá, na nákup techniky ani na rozvoj zázemí pro její údržbu rezignovat nemůžeme. Ve smlouvách s kraji a státem jsme slíbili nové vlaky a tento závazek splníme. Je to investice do budoucnosti," uvedl šéf Českých drah Ivan Bednárik. Podle něj je společnost podle všech ekonomických ukazatelů i přes ztráty nadále silná a spolehlivá firma se zdravým zadlužením.

Zdroj: ČTK
Další zprávy