Případnou opravu mají zajistit provozovatelé letadel. Boeing má přitom už problém s letadly 737 MAX, která jsou po dvou vážných nehodách od letošního března v celém světě odstavena.
FAA uvedl, že jej o potížích strojů 737 NG informovala sama firma s tím, že se při úpravách jednoho často používaného letadla našly praskliny. Po následných prohlídkách se podobné závady našly na několika dalších letadlech. Boeing oznámil, že už kontaktoval provozovatele těchto letadel.
Boeing ani FAA neoznámily, kolika strojů by se požadované prohlídky měly týkat. Stroje 737 NG, což je zkratka pro New Generation, létají od roku 1997 a jsou třetí generací nejprodávanějšího typu boeingu. FAA požaduje, aby firma o výsledku inspekcí okamžitě úřad informovala.
Americká televize KOMO ve svém zpravodajství závadu popsala jako praskliny na zařízení, které spojuje trup s konstrukcí křídel. Selhání za letu může znamenat vážné bezpečnostní riziko. Podle televize našli technici velké praskliny v této části konstrukce na jednom stroji tento měsíc. Toto letadlo přitom nepatřilo k nejstarším, má za sebou 35.000 leteckých cyklů, tedy startů a přistání.
Televize KOMO také citovala nejmenovaného leteckého inženýra, který řekl, že praskliny na těchto částech letadla nejsou běžné. "Jsou navrženy tak, aby nepraskaly. Tečka," sdělil.