Je to sice nejnižší číslo za posledních deset let, přesto však zloději způsobili vloni hodně velkou nepříjemnost majitelům 13 000 aut v České republice. Kromě toho zloději ukradli desítky tisíc dílů z vozů.
Ještě horší je to, že klesá objasněnost a najde se jen zhruba každé sedmé ukradené auto. Vyplývá to z policejních statistik za uplynulý rok.
Přestože se počet ukradených aut za deset let snížil prakticky na polovinu, stále je v rámci zemí Evropské unie poměrně vysoký. Například v Rakousku je za rok ukradeno jen 2600 aut, což je pětina našeho současného počtu.
V bezpečí jsou japonské vozy a také peugeoty
Stejně jako v přecházejících letech, i vloni měli zloději v oblibě Škodovky, vozy Audi i Volkswageny. Některé pojišťovny ale uvádějí, že zájem je i o jiné vozy. Například ve statistice ČSOB pojišťovny vede značka Alfa Romeo. Z každé stovky vozů této značky, které jsou u ČSOB havarijně pojištěny, zloději ukradli více než tři.
Až za nimi se značným odstupem následovaly vozy Audi, BMW, Volkswagen a Škoda. Tam je pravděpodobnost ukradení vozu pro jejich majitele zhruba jedna ku stu.
V absolutních číslech ale nadále vedou Škodovky. Je to logické vzhledem k tomu, že jsou s velkým náskokem nejrozšířenější značkou aut na území ČR.
Stále poměrně v bezpečí před zloději jsou vozy Fiat, Peugeot, Ford a tradičně také japonské značky jako je Toyota či Honda.
Policisté přiznávají, že si zatím se zloději a hlavně s přihlašováním kradených aut moc nevědí rady, Kontrola původu vozidla se v rámci procesu registrace vozidla prakticky neprovádí, je naprosto nedostatečná," konstatuje Útvar pro odhalování organizovaného zločinu v dokumentu, který se touto problematikou zabývá. Policisté chtějí, aby politici příslušné zákony zpřísnili, a tím zkomplikovali zlodějským gangům přihlašování ukradených aut.